Az Egyesült Államok szövetségi kereskedelmi felügyelete (FTC) megtiltotta a vásárlói értékelések marketingcélú felhasználását. A 60 nap múlva életbe lépő szabályok értelmében tilos lesz megtévesztő, mesterséges intelligenciákkal generált értékelések közzététele, a negatív vélemények cenzúrája vagy harmadik féltől pozitív értékelések megvásárlása - írja az Index.
A szabálysértőkre esetenként legfeljebb 50 175 dollár büntetés szabható ki. Az új szabályozás értelmében:
- tilos MI által generált vagy olyantól származó értékelés közzététele, aki a valóságban nem próbálta ki az adott terméket vagy szolgáltatást;
- a vállalkozások nem vásárolhatnak pozitív vagy negatív értékeléseket;
- aki cég nevében ír, világosan jeleznie kell ilyen kötődését;
- egy cég nem működtethet függetlennek tűnő, de marketingcélú értékelő oldalt;
- tilos jogi vagy fizikai fenyegetéssel valakit negatív értékelés eltávolítására kényszeríteni;
- tilos robotokkal vagy feltört fiókokkal generált hamis közösségimédia-aktivitást, lájkokat, követőket vagy megtekintéseket árusítani.
Az online kereskedelmi oldalakon gyakoriak a hamis értékelések, az Amazon internetes áruház 2020-ban 200 millió ilyen értékelést távolított el. A szövegeket generáló mesterséges intelligenciák megjelenése azóta jelentősen megkönnyítette az értékelésekkel manipulálók tevékenységét, és rontotta a vásárlói tájékozódás hatásfokát - írja a portál.