A független európai közlekedésbiztonsági szervezet az Euro NCAP tavalyi utolsó tesztjei során 11 autót értékelt, közülük mindössze háromnak volt a súlya kevesebb két tonnánál – írja a HVG a Kreszvaltozas.hu oldalra hivatkozva annak kapcsán, hogy a törésteszteket végző intézet is kiemelte, az egyre nagyobb autók egyre nagyobb kockázatot is jelentenek a többi közlekedőre.
A tesztben részvevő közel tucatnyi modell közül egyedül a Smart #3 sorolható kis családi autók közé, amelynek kapcsán az Euro NCAP főtitkára Dr. Michel van Ratingen úgy kommentálta a helyzetet, hogy évekig vádolták az Euro NCAP-ot azzal, hogy növeli az autók tömegét, és úgy vélték, hogy a további biztonsági elemek extra tömeget jelentenek. Valójában ez soha nem volt így, és a járművek tömegének növekedése manapság nem a biztonsággal függ össze – mondta.
Inkább a fogyasztók nagyobb járművek iránti preferenciája és a villamosítás járul hozzá, mivel egyre nagyobb akkumulátorokat használnak a fogyasztók hatótáv aggodalmai miatt.
Hozzátette azt is, hogy ez olyan tendencia, ami sem a biztonságot, sem a környezetvédelmet nem elősegíti: a nagyobb, nehezebb autók általában kevésbé energiahatékonyak, és biztonsági aggályok merülnek fel, amikor ezek az autók ütköznek kisebb, könnyebb járművekkel, vagy még rosszabb esetben gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal.