eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: pixabay

Már a törésteszteket végző hatóságnak sem tetszenek a nagy kocsik

Nem csak a parkolni nehéz velük, veszélyesek a kisebb kocsikra is.

A független európai közlekedésbiztonsági szervezet az Euro NCAP tavalyi utolsó tesztjei során 11 autót értékelt, közülük mindössze háromnak volt a súlya kevesebb két tonnánál – írja a HVG a Kreszvaltozas.hu oldalra hivatkozva annak kapcsán, hogy a törésteszteket végző intézet is kiemelte, az egyre nagyobb autók egyre nagyobb kockázatot is jelentenek a többi közlekedőre.

A tesztben részvevő közel tucatnyi modell közül egyedül a Smart #3 sorolható kis családi autók közé, amelynek kapcsán az Euro NCAP főtitkára Dr. Michel van Ratingen úgy kommentálta a helyzetet, hogy évekig vádolták az Euro NCAP-ot azzal, hogy növeli az autók tömegét, és úgy vélték, hogy a további biztonsági elemek extra tömeget jelentenek. Valójában ez soha nem volt így, és a járművek tömegének növekedése manapság nem a biztonsággal függ össze – mondta.

Inkább a fogyasztók nagyobb járművek iránti preferenciája és a villamosítás járul hozzá, mivel egyre nagyobb akkumulátorokat használnak a fogyasztók hatótáv aggodalmai miatt.

Hozzátette azt is, hogy ez olyan tendencia, ami sem a biztonságot, sem a környezetvédelmet nem elősegíti: a nagyobb, nehezebb autók általában kevésbé energiahatékonyak, és biztonsági aggályok merülnek fel, amikor ezek az autók ütköznek kisebb, könnyebb járművekkel, vagy még rosszabb esetben gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×