eur:
392.8
usd:
369.13
bux:
67289.07
2024. április 13. szombat Ida
Ütközésben összetört kisteherautó és kamion az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán Kecskemét térségében 2021. június 24-én. A balesetben egy ember súlyosan megsérült, másfél kilométeres a torlódás az M5-ös autópályán.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Vigyázat, újabb jogosítványnak támadhat neki az EU

Ezúttal a B-s jogosítvánnyal vezethető kisteherautóknál szorgalmaz szigorításokat az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács.

Közös nyílt levélben kérték az Európai Parlament képviselőit az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács gyalogos, kerékpáros és közlekedési dolgozói munkacsoportjai a kisteherautó-vezetők szakmai képzésének szabályozására. A nonprofit szervezet azt szeretné elérni, hogy az autóbusz-vezetőkhöz hasonlóan támasszon az EP szigorúbb szakmai követelményeket a kisteherautó-sofőrökkel szemben is. Mindezt a kisteherautó-vezetők által okozott növekvő számú halálos és súlyos közlekedési balesetekkel indokolták – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

2019-ben a halálos balesetek 11 százalékát okozták kistehergépjárművek az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva. Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.

Számos tényező alapján az ETSC a kisteherautós balesetek számának további növekedését prognosztizálja, ami magával vonhatja a súlyos és halálos kimenetelű balesetek sokasodását is. Mindeközben a tagállamok által már elfogadott uniós célkitűzés értelmében 2030-ra a 2019-es szint felére kellene csökkenteni az unióban a közúti közlekedési balesetekben elhunytak és súlyosan megsérültek számát.

Az ETSC álláspontja szerint a kisteherautó-vezetőkre vonatkozó szabályok felülvizsgálata, köztük annak újragondolása, hogy milyen feltételek, szakmai követelmények teljesítése után ülhessen valaki áruszállító kisteherautó volánja mögé, jelentősen javíthatná a közlekedésbiztonságot az Európai Unióban.

Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót, és az ETSC arra figyelmeztetett, „kritikus kérdés a 3,5 tonnánál kisebb tömegű kisteherautókra alkalmazott viszonylag enyhe szabályozás például a nehéz tehergépjárművekhez képest, így nem vonatkoznak rájuk a vezetési és pihenőidőre vonatkozó uniós szabályok sem. Ráadásul a tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány is abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.

Az ETSC a közúti biztonság fokozása érdekében átfogó képzést szorgalmaz a kisteherautó-vezetők számára, amelyek kiterjedne a biztonságos be- és kirakodásra, a rakomány rögzítésére, a tolatás és a rámpa vagy rakodóhely mellé/elé parkolás szabályos és biztonságos végrehajtására, a fáradtság megelőzésére, az utazás megtervezésére és a közlekedési szabályok betartására, köztük a biztonsági öv használatát (ami ebben a járműkategóriában arányaiban kisebb az átlagosnál) és a zavaró tényezők elkerülésére.

A szervezet nem ért egyet az Európai Bizottság javaslatával, mely szerint a „B” kategóriás jogosítvánnyal vezethető járművek megengedett tömegét 3,5-ről 4,25 tonnára emelnék fel.

Címlapról ajánljuk
Fáklyával állunk az alagút végén – új albummal készül Leslie Mándoki

"Fáklyával állunk az alagút végén" – új albummal készül Leslie Mándoki

Új albummal jelentkezik május 10-én a 30 éves Mandoki Soulmates. A lemez a digitális csalások és átverések korszakában a “visszatérés az analóghoz” életérzést hivatott bemutatni, az albumot ugyanis teljesen analóg módon vették fel és állították elő. A dalszövegek a kortárs világválságokat célozzák meg. Az InfoRádió a dalszerző-producer-énekest kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.15. hétfő, 18:00
Orbán Balázs
a miniszterelnök politikai igazgatója, az MCC kuratóriumának elnöke
Fenekestül forgatja fel a munkahelyeket az AI - Hogyan lehet elkerülni a káoszt?

Fenekestül forgatja fel a munkahelyeket az AI - Hogyan lehet elkerülni a káoszt?

Sokan féltik a munkájukat, a pozíciójukat a mesterséges intelligenciától (MI), amely egyre jobb eredményeket ér el a vállalati hatékonyság támogatásában, a manuális munkafolyamatok kiváltásában, ami önmagában is feszültségeket gerjeszthet egy munkahelyen. Mindeközben a munkavállalók félelme az egyik legnagyobb kerékkötője is lehet az MI-projektek sikerének. "A mesterséges intelligenciára nem szabad úgy tekinteni, mint egy tőlünk függetlenül létező, romboló erőre. A mesterséges intelligenciát tulajdonképpen mi, emberek hoztuk létre és a mi feladatunk, hogy az érdekeink mentén kordában tartsuk" - véli Óváry-Papp Nóra, a Baker McKenzie vezető ügyvédje. Szerinte a mesterséges intelligencia egy számítástechnikai alapú munkaerő, amivel a munkavállalóknak együtt kell dolgozniuk és a cél az optimális feladatmegosztás az emberi és a gépi képességek mentén. Az AMI-megoldások bevezetésével egész napos konferencián foglalkozunk április 23-án, AI in Business rendezvényünkön. Regisztráció és részletek a rendezvényről itt!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×