Defektet kapott Európa városi kerékpáros forradalma – idézi a Politicót a hirado.hu. A lap – több európai nagyváros közelmúltbeli történéseinek vizsgálata után – arra a következtetésre jut, hogy a jobboldali pártok sikeresen csatornázták be az elégedetlenséget, amit az autósok erőszakos kiszorítására hozott intézkedések váltottak ki.
Az egyik példaként Berlint említi, ahol az idén a város élére kerülő jobbközép Kereszténydemokrata Unió (CDU) párt vezette koalíció visszavonta a baloldali elődje által elfogadott, kerékpárosokat előnyben részesítő intézkedéseit, és felfüggesztett minden olyan kerékpáros infrastrukturális projektet, amely veszélyezteti a meglévő autósávokat vagy parkolóhelyeket. Szintén leállították a város kerékpárforgalmi hálózatának több ezer kilométeres bővítésére irányuló tervet.A városvezető kereszténydemokraták épp a helyi vállalkozók kérésére engedték vissza az autósokat a város ikonikus főútjára, a Friedrichstrasséra.
A Politico körképe szerint a brit konzervatív párt az elmúlt időszakban azért tudott több időközi választáson is sikert aratni, mert a lakosság felháborodott London munkáspárti polgármestere, Sadiq Khan döntése miatt, hogy kiterjeszti a legszennyezőbb járművek után fizetendő díj zónáját.
A portál cikkéből kiderül az is, hogy a gépjárműforgalmat érintő brüsszeli regionális terv, mely 2030-ra előirányozta a gépjárműforgalom 24 százalékos csökkentését, heves tiltakozásokat váltott ki, és arra kényszerítették a helyi hatóságokat, hogy leállítsák vagy töröljék a programot.