eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Hszinhua kínai hírügynökség által közreadott kép a China Eastern Airlines kínai légitársaság Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartó belföldi utasszállítójának darabjairól a lezuhanását követően a dél-kínai Kuanghszi tartományban 2022. március 21-én. A tragédiát követően folynak a mentési munkálatok, áldozatokról egyelőre nem közöltek híreket.
Nyitókép: MTI/AP/Hszinhua

Több mint 200 Boeing nem szállhat fel a légi katasztrófa miatt

A China Eastern 223 repülőgépét nem engedi felszállni azt követően, hogy egy Boeing 737-800-asa 132 emberrel fedélzetén zuhant le eddig tisztázatlan körülmények között.

Az érintett repülőgépeken biztonsági felülvizsgálatot végeznek és karbantartási munkálatokat hajtanak végre Liu Hsziaodong, a társaság szóvivője szerint. A széles körű vizsgálatról azt követően döntött a kínai társaság, hogy bekövetkezett a szerencsétlenség.

A baleset az elmúlt tíz év legtragikusabb légi katasztrófája volt Kínában. Harmadik napja tartanak a kutató-mentő munkálatok a becsapódás helyén, mely erdővel borított hegyi terület, ami megnehezíti a munkát. Eddig nem találtak túlélőt, csak emberi maradványokat.

A hétfői szerencsétlenség oka még ismeretlen: felderítésében szerepet játszhat a pilótafülke hangrögzítője, melyet már megtaláltak. Ez a gépen található két fekete doboz egyike: a másikat, amely a repülési adatokat tartalmazza, még keresik.

A hangrögzítővel kapcsolatosan az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal a CBS információi szerint attól tart, hogy a kínai fél az ő képviselőik nélkül kezdi meg annak vizsgálatát.

A hivatal egyelőre még tárgyal Kínával arról, hogyan tudja eljuttatni képviselőjét az országba anélkül, hogy annak szigorú koronavírussal kapcsolatos karanténszabályainak eleget kelljen tenniük.

A kutatócsoport vezetőjét már kijelölték Sathya Silva személyében: a csapat egyik mérnök tagja részt vett a modell kifejlesztésében is. Amerika azért jogosult képviselőt küldeni a kutatóbizottságba, mert a megállapodások szerint a repülőgépet gyártó és tervező országnak ez jogában áll. Természetesen lehetséges a részvétel a vizsgálatban virtuális módon is, de nem ez a preferált mód az információk érzékenysége és a személyes vizsgálat hiánya miatt.

A CNN Business cikke szerint a

Boeing 737-800-as a legelterjedtebb Boeing-modell a világon, 4502 gép van szolgálatban jelenleg világszerte a típusból.

A világ második legelterjedtebb utasszállítója, csak az Airbus 320-asból repül több.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×