eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Nyitókép: Flickr/ Art of Backpacking

Gondok vannak a világ tetejére tervezett vasútvonallal

Egyelőre nincs egyezség a Kínát és Nepált összekötő, a Himaláján is átvezető vasútvonal megépítéséről – írja az Asia Times. A különleges útvonal részben leválaszthatná Nepált India felszíni közlekedési infrastruktúrájától, amitől most szinte teljesen függ.

Pénzügyi okok miatt megvalósíthatatlannak tűnik a projekt, mivel a felek között nézeteltérés támadt: a politikai szereplők ugyanis nem értenek egyet abban, hogy miként finanszírozzák a projektet. Emellett a vasút kiépítése is nehéznek bizonyul, a hegyvidéki terep komoly kihívást jelent. A kínaiak szerint további tanulmányokra és technológiára van szükség, hogy a javasolt útvonal a Himalája földrengésveszélyes területén is áthaladhasson.

Geja Sharma Wagle külügyi és geopolitikai szakértő szerint eddig a diplomáciai propaganda nagyobb volt, mint a tényleges vasúti munka.

A kínai vasút igazgatósága tavaly elkészítette a projekt megvalósíthatósági tanulmányát. A közlekedési minisztériumnak benyújtott jelentésben a többi között szerepel, hogy a legnagyobb kihívást a szeizmikus tevékenység, a terepviszonyok, a magasság és az oxigén hiánya jelenti.

Idén májusban Hou Aynqi kínai nagykövet Nepálban tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: a legmagasabb tengerszint feletti magasságban további tudományos és megvalósíthatósági tanulmányokra és fejlesztésekre van szükség. Leszögezte, hogy Nepál és Kína közös projektje hosszú távra szól, és a felek folytatják a munkát. Hangsúlyozta továbbá a megfelelő tudományos háttér, valamint a türelem szükségességét.

Ezen az ülésen végül nem jutottak megállapodásra a projekt meggyorsításáról, így ötödik találkozó is lesz, amelyet decemberben Kathmanduban tarthatnak meg.

Az előzetes becslések szerint mintegy 35 milliárd nepáli rúpiába, azaz csaknem 660 milliárd forintba kerülhet a vasútvonal megépítése.

A finanszírozás módjáról azonban nincs egyetértés. Az ország két fő politikai pártja, az urakolkodó Nepáli Kommunista Párt és a fő ellenzéki párt, a Nepáli Kongresszus között egyelőre nincs egyezség a vasút finanszírozási módjáról.

Az ellenzéki párt szerint a vasútat csak akkor érdemes megépíteni, ha Kína támogatás nyújt, a kormányon lévő párt azonban felgyorsítaná a projektet, még akkor is, ha ehhez hitelt kell felvennie.

A Nepálban zajló vitákra és javaslatokra Kína eddig nem reagált.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Újabb magyar orvosi szenzáció: rákgyógyszert fejlesztenek a melanoma ellen

Újabb magyar orvosi szenzáció: rákgyógyszert fejlesztenek a melanoma ellen

Sikerült kidolgozni egy olyan célzott terápiát a melanoma kezelésére, amely jelentős hatékonyságot mutat – mondta az InfoRádióban az Országos Onkológiai Intézet tudományos igazgatója. Nagy Péter ugyanakkor figyelmeztetett: akár tíz évet is igénybe vehet az új gyógyszer kifejlesztése, és jelenleg még nagyon hamar elveszíti a hatékonyságát az eljárás.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 23. 15:47
×
×
×
×