1978. február 25-én adták át az U1-es metró legrégebbi szakaszát, amely a Karlsplatz-ot és a Reumannplatz-ot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, ugyanis Heiligenstadt és a Friedensbrücke között 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett. Ha befejeződik az U1 bővítése, 19,2 kilométerével ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala.
Az U1-es metró bővítése 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. A 600 millió eurós beruházás fő nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten mintegy ötvenezer lakosa lesz, akik 15 perc alatt érhetnek be a végállomásról, Oberlaatól a belvárosba.
Az új szakasz tesztelése áprilisban kezdődött, a próbautak során állapítják meg, hogy hol, mekkora sebességgel haladhatnak a szerelvények, hol álljanak meg és hol, mekkora erővel fékezzenek. Természetesen ellenőrzik az egész forgalomirányító rendszert is. Ha minden a terv szerint halad, akkor az első, utasokkal teli szerelvények 2017. szeptember 2-án közlekedhetnek az új végállomásig, Oberlaaig.
A pálya tesztelésével párhuzamosan gőzerővel dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!