A leendő üzemet a Renault egyik Párizshoz közeli központjában, Flins-ben fogják felhúzni, és a projektben az autógyártó mellett a Francia Atomenergia Ügynökség, a japán elemgyártó óriás, a NEC, valamint a Renault és a japán Nissan autógyártó közös cége is részt vesz. A tervek szerint az új gyárban két év múlva már évi 50 ezer korszerű lítium akkumulátor készül, 2015-re pedig a termelés eléri az évi 250 ezer egységet.
Az akkumulátorgyár mellett a kormány egy olyan kutatóközpont létrehozásában is szerepet vállal, amely az új generációs, olcsóbb és könnyebb akkumulátorok kifejlesztésén dolgozik majd. Az ipari miniszter szavai szerint ez az intézet a kelet-franciaországi Grenoble városában fog működni.
Christian Estrosi kedden azt is bejelentette, hogy a kormány még az ősz folyamán mintegy 50 ezer, kisméretű elektromos haszonjárművet rendel a két nagy francia autógyártótól, a Renault-tól és a Peugeot-Citroën-től, melyekkel elsősorban a nagy állami tulajdonú cégeket, mások mellett a postát és a villamos műveket fogják ellátni. A miniszter hangsúlyozta: a kormány ezzel is igyekszik hozzájárulni az elektromos gépkocsik piacának beindításához, és úgy tervezik, hogy az állam által megvásárolt autók száma 2014-re eléri a 100 ezer példányt.
A leendő gépkocsi-modellekről egyébként máris megkezdődtek a tárgyalások a gyártók és a francia posta vezérigazgatója között, és ez utóbbi kedden azt nyilatkozta, hogy a La Poste 2013-ra mintegy tízezer elektromos autóval egészíti ki jelenlegi gépkocsiflottáját.
A kormány mindezek mellett a magánszektor vásárlásait is ösztönözni akarja, az ezzel kapcsolatos intézkedéseket a környezetvédelmi miniszter várhatóan még a héten bejelenti. A Les Echos gazdasági napilap úgy értesült, hogy a jövőben ötezer eurós, mai árfolyamon közel 1,4 millió forintos állami "prémium" járna egy új elektromos autó megvásárlásához.