Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Stellantis signage during the 2025 New York International Auto Show (NYIAS) in New York, US, on Wednesday, April 16, 2025. The event, which first opened in November 1900, is North Americas oldest and largest attended auto show.
Nyitókép: Bing Guan/Bloomberg/Getty Images

Gyárbezárásokra készül Európában a Stellantis

A vállalat európai vezetője jelentette be a lehetséges gyárbezárásokat, ugyanis az EU-s kibocsátási előírások megszegése akár 2,5 milliárd eurós büntetést is eredményezhet a következő években.

Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai vezetője kedden kijelentette, hogy a vállalat gyárbezárásokra kényszerülhet, ha nem tudja teljesíteni az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátási előírásait - írja a Reuters híradása nyomán a Portfolio.

Az európai autógyártóknak több elektromos járművet kell értékesíteniük a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében, különben büntetésekre számíthatnak az EU klímavédelmi törekvéseinek keretében. Viszont az autóipar sikerrel lobbizott a hosszabb határidőért, így a bírságokat a 2025-2027 közötti kibocsátások alapján számítják majd, nem csak a 2025-ös adatok alapján.

Jean-Philippe Imparato szerint az autógyártók számára továbbra is elérhetetlenek a kitűzött kibocsátási célok, és a Stellantis 2,5 milliárd eurós büntetéssel is számolhat pár éven belül. A római parlamentben tartott konferencián elmondta, hogy ha az év végéig nem történik jelentős változás a szabályozási helyzetben, akkor a vállalatnak kemény döntést kell hoznia.

Mint mondta, a Stellantis előtt két lehetőség áll: megduplázza az elektromos autók eladását, ami viszont szerinte lehetetlen, vagy csökkenti a benzin- és dízelüzemű járművek gyártását, hogy javítsa flottája energiamixét az elektromos járművek javára. A vezető hangsúlyozta: a belső égésű motorral szerelt autók gyártásának leállítása gyárak bezárásával járna.

Címlapról ajánljuk
Olyan erő jelent meg a forint piacán, amit eddig nem ismertünk

Olyan erő jelent meg a forint piacán, amit eddig nem ismertünk

2025 egyértelműen a forint éve volt, hiszen ugyan még hátravan pár nap az évből, de az euróval szemben több mint tíz éve nem látott menetelésben van a magyar deviza, a dollárral szemben pedig még ennél is régebben volt példa hasonlóan jó évre. Ebben nagy szerepe volt a magas kamatkülönbözetnek, aki eddig nem ismerte a carry trade fogalmát, most valószínűleg az is hallott róla legalább egyszer év közben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×