Infostart.hu
eur:
399.59
usd:
340.53
bux:
99680.42
2025. július 10. csütörtök Amália
Nyitókép: Unsplash

Jókora visszaesés a Mercedesnél

Tavaly jelentős mértékben csökkent a Mercedes-Benz konszern nyeresége elsősorban a németországi és a kínai kereslet visszaesése miatt - derül ki a konszern honlapján publikált éves jelentésből.

A konszern 2024-ben 145,594 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 4,5 százalékkal kisebbre az előző évinél. A kamat- és adófizetés előtti működési eredmény (EBIT) majdnem harmadával, 30,8 százalékkal maradt el az előző évitől, 13,599 milliárd euró lett. A Mercedes-Benz Group AG részvényeseire jutó nettó nyereség 10,207 milliárd euró lett, 28,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A részvényesek közgyűlésének a jóváhagyása függvényében az osztalékot egy euróval, részvényenként 4,30 euróra csökkentik – derül ki a vállalat által kiadott adatoktól (pdf).

Németországban a Mercedes-Benz értékesítési árbevétele 11,9 százalékkal 21,707 milliárd euróra, Kínában 8,5 százalékkal 23,139 milliárd euróra csökkent tavaly. Az európai piacon 58,764 milliárd euró volt a bevétel, 3,8 százalékkal alacsonyabb az előző évinél, az Egyesült Államokban pedig 34,900 milliárd euró 3,2 százalékos csökkenéssel. A világ többi részén 11,0 százalékkal csökkent a bevétel 8,270 milliárd euróra.

A Mercedes-Benz Cars 1,983 személygépkocsit értékesített 2024-ben, 3,0 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Ezen belül a valamilyen szinten elektromosított autók részaránya 18,5 százalékra csökkent 19,7 százalékról. Teljesen elektromos autót (BEV) 185 ezret adott el tavaly a Mercedes-Benz, 23,1 százalékkal kevesebbet az előző évinél, plug-in hibrid autót pedig 182 ezret, 13,2 százalékkal kevesebbet.

Németországban 213 ezer autót adtak el, 8,9 százalékkal kevesebbet, Kínában pedig 683 ezret, 7,3 százalékkal kevesebbet. A kínai értékesítésen belül 563 ezret tett ki a helyben gyártott gépkocsik száma, 4,7 százalékos csökkenéssel.

Az autógyártó konszern a folyó évben összességében még erősebb ellenszélre és alacsonyabb nyereségre számít, csütörtökön közölte, hogy a személyautó-üzletág kamat- és adófizetés előtti, különleges hatásoktól megtisztított árrése 2025-ben várhatóan csak az eladások hat-nyolc százaléka lesz. Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója ezt a továbbra is kihívásokkal terhelt üzleti környezettel indokolta. A csoport idei eladásai valószínűleg kissé elmaradnak az előző évi szinttől. A kamatok és adók előtti csoportszintű eredmény várhatóan jelentősen csökken.

Címlapról ajánljuk
Drasztikusan nőtt a vízfelhasználás, ezzel nem bírnak a közműszolgáltatók

Drasztikusan nőtt a vízfelhasználás, ezzel nem bírnak a közműszolgáltatók

A víziközművek állapota korszerűtlen, a hálózatok nagy része az élettartamának a vége felé jár – mondta az InfoRádióban a Magyar Víziközmű Szövetség elnöke. Kurdi Viktor kiemelte, hogy 200-250 milliárd forint kellene évente ahhoz, hogy látható javulást eredményezzen a közműhálózat fejlesztése, ami ugyanakkor több mint tíz évet is igénybe vehet.

Demkó Attila: a szamurájkard helyett húsklopfolóval támad Oroszország

Ha majd Vlagyimir Putyin el tudja adni otthon a fegyverszünetet, akkor lesz. Azt tartom a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy ez az év vége felé, vagy a jövő év első felében történhet meg – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Demkó Attila. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programvezetője beszélt az orosz–ukrán háború állásáról, Donald Trump szerepéről és Európa valós veszélyeztetettségéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.10. csütörtök, 18:00
Pesztericz-Kalas Vivien
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. július 10. 07:24
×
×
×
×