Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Gyökeres változás egy közösségi autómegosztó díjszabási rendszerében

Inkább a kilométer lesz az alap, nem a perc.

A biztonságosabb autózás érdekében a Mol Limo bevezeti a kilométer alapú árazást, ezzel párhuzamosan csökkenti a perc- és óraalapú díjakat, akár 70 százalékkal is - közölte a közösségi autómegosztó.

Kiemelték: az új - együttes - díjszámítási rendszer értékeli a megfontolt autóhasználatot, az utazás tényleges költsége ugyanis a megtett kilométerek számától, és nem a közben eltelt időtől függ. Az új díjstruktúra előnyei elsősorban a városi autóhasználat során, az autómegosztás elsődleges terepén jelentkeznek - húzták alá.

Jelezték, hogy a kötbér ittas, tudatmódosító szer vagy gyógyszer hatása alatt történő vezetés esetén 350 ezer forintra nőtt, szintén a biztonságos közlekedés ösztönzése érdekében.

További változás, hogy megszűnik a reptéri zónadíj azoknak, akik a Liszt Ferenc repülőtérről a fővárosba autóznak; korábban 2490 forint adódott hozzá a végösszeghez.

Azok a felhasználók, akik a városból a repülőtérre mennek, a korábbi 2490 helyett 1990 forint zónadíjat fizetnek a jövőben - ismertették.

A cég honlapján elérhető adatok szerint a flottájukat 450 darab autó alkotja, a felhasználók Dacia, Volkswagen, Kia, Fiat, Opel, Toyota, Mercedes-Benz járművek közül választhatnak.

Címlapról ajánljuk
A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A magyar lakosság nyelvtudása továbbra is az utolsók között van az Európai Unióban, pedig ma már az angol nyelv ismerete komoly előny a munkaerőpiacon – mondta az InfoRádióban a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke. Légrádi Tamás szerint a közoktatásban és a nyelviskolák világában is a kiváló nyelvtanár a legnagyobb érték, ezért arra kell törekedni, hogy minél többen legyenek idehaza.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×