eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó

Csökkent a reklámozásra fordított összeg tavaly

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei visszaestek.

A hirdetők összességében 401,9 milliárd forintot fordítottak reklámozásra Magyarországon tavaly, ami 15,8 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben, a médiába befolyó reklámbevétel 240 milliárd forint volt, 2,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), társszövetségeivel és partnereivel közösen.

A tavaly márciusban kezdődött koronavírus-válság a teljes kommunikáció iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt, legmarkánsabban a második negyedévben. A nyári nyitás és az év végi kevésbé korlátozó gazdasági körülmények ellenére sem tudott a piac magára találni - fejtette ki a közleményben Gulyás János, az MRSZ elnöke.

Az elmúlt öt évben a média sorrendjében nem történt változás, a legnagyobb szeletet (44,7 százalék) továbbra is a digitális terület hasítja ki a reklámbevételekből, a második helyen a televízió áll (26,7 százalék), a harmadik helyet pedig a sajtó foglalja el (15,4 százalék).

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei jelentősen csökkentek 2020-ban. A legnagyobb, 59 százalékos esést a mozi szenvedte el, mert egyértelműen ez a korlátozások által az egyik legérintettebb piaci terület. A második legnagyobb, 11 százalékos csökkenést a rádiós piacon tapasztalták.

A sajtó reklámbevételei 10,6, a közterületi reklám bevételei 10,2, a televízióé 3,8 százalékkal mérséklődtek.

Egyedül a digitális reklámpiacon következett be enyhébb növekedés. A digitális média az előző évekhez képest megtorpanó mértékben, de 5,5 százalékos növekedést tudott felmutatni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×