A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mintegy félmillió ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelének küld postán adószámla-kivonatot. A tájékoztatás elején mindenki megtalálja a számára legfontosabb információt: mennyit kell fizetni, illetve mennyit igényelhet vissza.
Adószámla-kivonatot csak az kap,
akinek legalább egy adónemen ötezer forintnál több tartozása, vagy ezer forintnál több túlfizetése van a tavaly december végi adatok szerint.
A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is találhat a postaládájában, aki fizetési kötelezettségét tavaly nem, vagy csak késedelmesen teljesítette, és emiatt ötezer forintot elérő pótléka keletkezett. A postázott kivonatok az adatokat adónemenként nemcsak egyenleg szintjén (túlfizetés, hátralék, rendezett), hanem részletesen is tartalmazzák.
Akik tartoznak, illetve késedelmi pótlékot kell fizetniük, kötelezettségeiket többféleképpen is rendezhetik:
- csekken,
- átutalással,
- bankkártyával,
- esetleges többletük átvezetésével.
Túlfizetés esetén a 2017-es nyomtatványt kell benyújtani a visszaigényléshez.
A NAV az adatok értelmezéséhez és az azzal kapcsolatos teendőkhöz útmutatót is csatol az értesítések mellé. Az adószámla-kivonatot, illetve a pótlékértesítőt mindenkinek célszerű összehasonlítania a saját nyilvántartásával. Ha valaki eltérést tapasztal a közölt és saját adatai között, az azzal kapcsolatos észrevételeit írásban, személyesen, telefonon vagy elektronikusan is megteheti.
Aki még nem nyitott ügyfélkaput, annak érdemes elgondolkodnia a regisztráción,
ugyanis azzal bármikor megnézheti adószámláját, illetve kérdéseit, észrevételeit elektronikusan is beküldheti a NAV-hoz az e-Papír szolgáltatáson keresztül.