A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések azt jelentik, hogy a listán szereplők a beruházás lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhetnek - írja a Magyar Idők.
A gyorsforgalmiút-fejlesztésekkel a kormányzat célja a megyeszékhelyek és a határátkelők kétszer két sávos elérésének kialakítása.
Az új listában ezek közül szerepel az M6-os autópálya Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasza, az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc, országhatár közötti rész előkészítése, a 14-es főút Vámosszabadi és a szlovák határ közti bővítése, valamint az M8-as Körmend és a határ közti szakasza megépítése.
A fejlesztések közé sorolták az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-ost, amely korábban gyorsútként szerepelt, most autóút lett, és kiindulópontként bekerült a holládi csomópont is. Ugyancsak
autóútként épül meg Kaposvár gyorsforgalmi kapcsolata az M7-es és a somogyi megyeközpont között.
A kiemelt fejlesztések között most ott vannak mind a Budapest–Cegléd, mind a Cegléd–Törökszentmiklós (ez Szolnok északi elkerülője egy Tisza-híddal), mind a Törökszentmiklós és Berettyóújfalu közti szakaszok is.
Fontos fejlesztések a fővárost elkerülő kelet–nyugati és észak–déli közlekedési folyosók. Ezek közül kiemelkedik az M8-as autóútnak az M7-es autópálya és Dunaújváros, valamint Dunavecse és Kecskemét (észak) közötti szakasza előkészítése.
Ugyancsak elkerüli a fővárost a nagy ívű gyorsforgalmi gyűrű, amely a Debrecen és Szeged közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kiépítésével indul, része egy autópályahíd Mohácsnál, és kapcsolódik Pécshez.
A tervezett intermodális központokban a helyi, helyközi buszokról kényelmesen átszállhatnak az intercitykre az utasok. A kormányrendelet most felsorolja azokat a városokat, ahol intermodális központot építenek, ezek Debrecen, Kecskemét, Miskolc, Kaposvár, Nyíregyháza, Székesfehérvár, Tatabánya, Eger, Dunaújváros, Zalaegerszeg, Győr, Salgótarján, Kőszeg.