A kereskedőknek jogszabályi kötelezettségük csupán jótállási és szavatossági igények intézésére van – hangsúlyozta Keszthelyi Nikoletta, hozzátéve: csak akkor kell kicserélniük a terméket, ha hibás. A helyettes államtitkár kiemelte: első körben javíttatnia kell a terméket, amennyiben erre nincs lehetőség, ugyanolyan árura kell kicserélnie, és csak végső esetben kell visszaadnia a vételárat.
Karácsonyi időszakban azonban a kereskedők nagy része visszaveszi a terméket, ha nem tetszik az ajándékozottnak
– mondta Keszthelyi Nikoletta. Mivel erre jogszabályozási kötelezettségük nincs, ők döntik el, hogy csereutalványt vagy levásárlási lehetőséget biztosít a fogyasztónak. Készpénzt nagyon ritkán adnak vissza – hívta fel a figyelmet a helyettes államtitkár.
Az elmúlt évek tapasztalata, hogy a kereskedőket 27-28-án megrohamozzák a vásárlók, hogy visszavigyék a megvásárolt, de sikert nem arató ajándékokat – tájékoztatott Keszthelyi Nikoletta.
Amennyiben valamely igényt nem sikerült érvényesíteni, a két ünnep között vagy januárban érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni – javasolta.