Ma már az ingatlanukat eladni, kiadni vágyók több mint háromnegyede elsősorban az interneten keresztül hirdet.
„Ennek egyik legfontosabb oka, hogy ezek a felületek nagyon gyorsan nagyon nagy elérést tudnak biztosítani. Ráadásul egyes oldalak ingyenesek annak ellenére, hogy egyéb, nem interneten lévő hirdetési felületek még pénzbe kerülnek” - mondta az Otthontérkép vezető elemzője.
„Úgyhogy nyugodt szívvel lehet mondani, hogy a lehető legnépszerűbb hirdetési felület ma az internet a hazai lakáspiacon” - emelte ki Ditróy Gergely.
Elmondta, hogy az interneten alapvetően még mindig a kimondottan erre specializálódott nagyobb keresőoldalak a legnépszerűbbek.
„Ám a fiatalabbak körében – akik maguk is használják a web2-es közösségi médiaoldalakat – párhuzamosan, illetve egyeseknél már kizárólagosan is ezeken a felületeken létrehozott csoportokban terjednek az információk. Így próbálnak meg akár keresni, akár kínálni nem csak ingatlant, hanem egyéb más használt terméket is” - közölte az Otthontérkép vezető elemzője.
„Ezért nyugodtan lehet azt állítani, hogy a hagyományos social media oldalak, közösségi terek versenyeznek egymással, de egyúttal ki is egészítik egymást, hiszen teljesen más közönség, aki a közösségi médián keresztül tud találkozni a hirdetésünkkel, mint aki egy nagy keresőoldalon keresztül keres” - jelentette ki Ditróy Gergely.
„A legjobb az, ha valaki a kettőt párhuzamosan, egymást kiegészítve használja – akár értékesítésről, akár kiadásról legyen szó” - tanácsolta.
„A három legfontosabb szempont – amit sajnos még sokszor ma sem tartanak kellően fontosnak – a lakás vagy ház alaprajza, a minél jobb minőségű fotók és az ingatlan állapotának, a környezetnek lényegre törő leírása. Ez a három szempont az, amelyet elsősorban fontosnak tartanak, akik ingatlant akarnak vásárolni vagy bérelni” - figyelmeztetett az Otthontérkép vezető elemzője.