eur:
393.17
usd:
352.2
bux:
73119.59
2024. szeptember 21. szombat Máté, Mirella

Emelni kell a magyar bor árát és presztízsét

Dinamikusan nő a magyar borok exportja, de még mindig olcsóbb a magyar bor, mint például az osztrák - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese. Szabó László hozzátette: a minőséget és a magyar bor presztízsét kell növelni.

"2014 már önmagában rekordév volt, 85 millió eurónyi borkivitelünk volt, a 2015 első félévi adatok is nagyon ígéretesek, ugyanis mennyiségben 5,2 százalékkal, értékben pedig 9,2 százalékkal adtunk el többet, mint az előző év első hat hónapjában. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a mennyiség, hanem átlagár is nőtt. Sajnos ez még mindig messze elmarad az osztrák borokétól. Mi 1,1-1,2 euró átlagárral tudjuk exportálni literenként a bort, az osztrák kollégák pedig messze 2 euró fölött" - mondta a Lidl Borexpóján a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese.

Szabó László kiemelte: "mindenképpen az lenne a cél, hogy ne mennyiségben, hanem minőségben és presztízsben tudjunk nőni. Erre az ilyen események, mint a Lidl Borexpója, kiválóak. Õk itt több száz borásztól hétszáz bort kóstoltatnak meg, egyrészt ők is kiválasztják azokat a borokat, amelyek a magyar polcokra fognak kerülni, másrészt több ország - Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Románia, Németország, Egyesült Királyság, Horvátország - beszerzői is itt vannak, akik kiválogatják azokat a borokat, amelyek a piacaik ízlésének megfelelnek. Van, ahol a bikavér a legnépszerűbb, máshol a félédes borokat szeretik, van, ahol kifejezetten az aszúra mennek rá, de a furmint is egyre nagyobb teret nyer, nagyon népszerűek a magyar kékfrankosok."

A Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese szerint a közép- és hosszú távú cél az lenne, hogy emelkedjen a bor értéke. "A vásárlók ne csupán az olcsó árat nézzék, hanem azt is, hogy milyen minőséget képvisel. Szerencsére egy ilyen versenyen mindenkinek egyenlő esélyei vannak, komoly sommelier-ék, bormesterek is vannak a zsűriben, de azt is látni kell, hogy az európai beszerzők nagyon pontosan tudják, mire van szükségük. Meghallgatják az itteni szakemberek tanácsait, de tudják, mit szeretnének. Az igények piaconként változnak, ezért jó, hogy a magyar paletta nagyon színes. Nem kell szégyenkeznünk, van elegendő borunk, de a presztízsét, árát kell emelni a magyar bornak" - hangsúlyozta Szabó László.

Németország a legnagyobb piacunk, utána Csehország, Egyesült Királyság, Szlovákia és Lengyelország jön, ez az öt célpiac a teljes export értékének 64 százalékát adja ki - tette hozzá a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Gigantikus buzgár Békásmegyeren - figyelmeztet az FCSM

Nem szabad elvinni a homokzsákokat az ideiglenes gátakról, még akkor sem, ha már elvonult az ár - figyelmeztet a Fővárosi Csatornázási Művek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.23. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Csütörtökön még nagyot emelkedtek az európai részvénypiacok, történelmi csúcsra emelkedett a német tőzsde, pénteken viszont lefordulás jött, főként az autóipari részvények árfolyama esett nagyot, miután profitfigyelmeztetést adott ki a Mercedes-Benz. Az európai hangulatromlást az amerikai tőzsdék is lekövették, mérsékelt eséssel indult a pénteki kereskedés, nap végére azonban a csütörtöki záróérték közelébe értek a vezető amerikai részvényindexek..

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×