Gablini Gábor szerint jelenleg az autókereskedő szakma "pengeélen táncol", a forgalom töredéke a válság előtti években tapasztaltnak.
Elmondta: az idén az első negyedévben 12-13 ezer személyautót és kishaszongépjárművet értékesítettek Magyarországon, míg 2007-ben, a válság előtti utolsó évben még több mint 200 ezret. A rentábilis működéshez évi 120-130 ezer autót kellene eladni.
A lakossági autóvásárlások aránya már 10 százalék körülire csökkent - mondta az InfoRádiónak. Szerint a piac fellendülése attól függ, mikor áll helyre a finanszírozás, és térnek vissza az egyéni vevők a piacra.
A szakember szerint az is elképzelhető, hogy a lízingkonstrukciók ismét népszerűek lesznek, azaz inkább használni, mint tulajdonolni akarják majd a járműveket az emberek.
Durva visszaesés a finanszírozásban
80 százalékkal esett vissza az autófinanszírozási piac a válság kitörése óta, és csak az általános gazdasági helyzet javulásával javulhatnak a kilátások ezen a piacon - mondta az InfoRádiónak a Lombard Lízing Csoport vezérigazgatója.
Domonkos András szerint a nehéz helyzetbe került ügyfelek egy része együttműködő, ők könnyebben tudnak szabadulni a hiteltől, vagy kapnak más megoldást a finanszírozótól.
A magyarországi autók 25 százaléka finanszírozott, az eladások 70-80 százalékát svájci frankban kötötték, ezekből a hitelekből csak egy-két év múlva lehet "szabadulni". Ennek ellenére a lakáshitelesek számára kitalált mentőcsomaghoz hasonló megoldásra nincs szükség a finanszírozott kocsik esetében - tette hozzá.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes