eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Kétmilliárd forint az autópályák felújítására és karbantartására

Áprilisban kezdődnek meg az autópálya-felújítási munkák. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont, hogy a kivitelezés a lehető legkevésbé zavarja a forgalmat, és a lehető legrövidebb ideig tartson.

A tavalyi évhez viszonyítva az ÁAK Zrt. 2011-ben mintegy 2,4 milliárddal kevesebbet, várhatóan nettó két milliárd forintot fordít a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására és karbantartására - olvasható a cég közleményében.

A jelentős költségcsökkentés miatt ennek az összegnek a túlnyomó részét karbantartásra kell fordítani, a burkolat- és hídfelújításokra a korábbi évek gyakorlatától eltérően a szakmailag indokoltnál jóval kevesebb forrás jut. Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban 9, 2007-ben 5,6, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot költött rekonstrukciós munkálatokra. A felújítások költségtervéhez az ÁAK és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.

Az idei esztendő legnagyobb burkolat-helyreállítási munkájának helyszíne az M1-es autópálya 12-64 km-szelvények közötti része lesz (Bicske térsége), ahol szeptember és október között a haladó sáv aszfaltrétegének cseréje mellett az alapréteg megerősítését fogja elvégezni a megbízott kivitelező.

A rekonstrukció alatt a hosszabb idejű zárások esetén is irányonként két sáv áll majd az arra közlekedők rendelkezésére, így elkerülhetők lesznek a nagyobb torlódások és fennakadások. Nagyfelületű burkolatjavításra ezen kívül még az M0-s autóút déli szektorában, valamint az M3-as autópálya emődi térségében kell számítani az év során.

2011-re két nagyobb csomópont felújítási munkát ütemezett be az ÁAK, melyeknél egyebek mellett többrétegű burkolatjavításra is sor kerül majd. Az egyik helyszín az M3-as autópálya gödöllői csomópontjának jobba oldala, a másik pedig az M7-es autópálya 63. km-szelvényénél, Székesfehérvár közelében található bal felhajtó ág lesz.

Mindkét esetben ősszel kezdődnek a munkálatok, mivel Gödöllő térségében Magyarország EU-elnöksége, az M7-es autópályán pedig a Balatonra igyekvők miatti forgalomnövekedésre való tekintettel nem terveznek korlátozásokat a társaság szakemberei.

A csomóponti rekonstrukciók és a nagyfelületű burkolatcserék mellett öt jelentősebb hídfelújítási munka szerepel az ÁAK idei programjában. Ezek közül az első, az M19-es autóút 1. km-szelvényénél található híd felújítása már márciusban elkezdődött. A munkálatok befejezése májusban várható, addig váltakozó irányú, jelzőlámpás forgalomirányítás lesz érvényben a létesítményen. Ezen kívül az alábbi helyszíneken várható hídfenntartási tevékenység az év során:

A fenntartási és karbantartási tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg. A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején (július 31.) nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.

Címlapról ajánljuk
Többet árt, mint használ, ha nem megfelelően működtetjük a klímát

Többet árt, mint használ, ha nem megfelelően működtetjük a klímát

A hőmérsékleti beállítások mellett a klímaberendezések tisztítására és az egyes helyiségek rendszeres szellőztetésére hívta fel a figyelmet Noszek László főorvos. A Kistarcsai Flór Ferenc Kórház Fül-Orr-Gégészeti Osztályának vezetője az InfoRádióban elmondta: ha a környezetünkben megjelenő allergéneket felkavarja a berendezésekből kiáramló levegő, fokozódhatnak a panaszok, és akár asztmás roham is kialakulhat az érzékenyebb embereknél.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×