A hirdetések csökkenése - amelynel aránya Spanyolországban idén 30 százalék körüli - a jelek szerint elsősorban a hirdetésekből élő ingyenes lapokat sújtja: a Metro című lap helyi szerkesztőségét bezárták, és más lapoknál is napirenden van a létszámcsökkentés.
Tavaly nyár óta már mintegy 1600 spanyol újságíró vesztette el állását, és valószínű az ötezres veszteség is, ha nem lépnek a sajtómunkahelyek megőrzése érdekében. A hét végén Madridban az újságírók százával követelték a szükséges lépéseket, elsősorban munkaszerződéseket, a kormányzati szervek jobb ellenőrző munkáját ezen szakma felett, mert szövetségük elnöke szerint egy foglalkozás lassú kihalásának veszélye leselkedik rájuk.
Szerintük a hirdetések fellendítését célzó beruházásokra van szükség a sajtóban. Spanyolországban a nyomtatott sajtó a bevételeinek körülbelül 60 százalékát hirdetésekből fedezi, 2008-ig ezen hirdetésekből jelentős mennyiséggel jelentkezett a fellendülésben lévő ingatlanszektor, amely azóta gyakorlatilag teljesen összeomlott.
Ha ilyen tévéje van, ne legyen annyira nyugodt!