eur:
389.25
usd:
362.66
bux:
0
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Az olimpia kiemelkedő hatással lesz a reklámpiacra

Mérsékelten nőtt tavaly a magyar reklámpiac. Leginkább az internet részesedése nőtt, a rádiós hirdetések piaca viszont visszaesett. A magyar trendek megközelítőleg azonosak a világban tapasztalható reklámpiaci átrendeződésekkel - derül ki a Magyar Reklámszövetség kutatásából.

A hazai reklámköltések tavaly 187 milliárd forintot tettek ki, ez az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékos növekedést jelent. 2007 nem a nagy médiumok éve volt, a hirdetéseiket leginkább a tematikus és kábeltévé csatornák, illetve az ingyenes hirdetési újságok tudták növelni - derül ki a Magyar Reklámszövetség 2007-es reklámköltési adataiból.

2000 óta egyébként a magyarországi reklámbevételek 76 milliárd forinttal, 111-ről 187 milliárdra nőttek. Tavaly a legnagyobb, 44 százalékos növekedést az internet érte el.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője szerint ez azzal magyarázható, hogy az emberek egyre több időt töltenek internetezéssel, a hirdetőknek követniük kell az új szokásokat.

A rádión és a mozin kívül minden más területen nőttek a reklámköltések. A nyomtatott sajtó esetében leginkább a vidéki ingyenes hirdetési újságok révén nőttek a reklámbevételek.

Ha a 2006-os és a 2007-es reklámtortát hasonlítjuk össze, jelentős különbségek nem tapasztalhatók. Az internetes szelet az egyedüli, amely növekedett; a többi közel azonos képet mutat. A rádiós reklámokra a hirdetők 4,85 százalékkal kevesebbet költöttek a tavalyihoz képest.

Földes Ádám, a Slágerrádió kereskedelmi igazgatója szerint 2004-ben volt egy nagyarányú, 40 százalék fölötti növekedés a rádiós reklámbevételeknél, szerinte most normalizálódik a helyzet.

Magyarországon a tévé vezet

A globális adatokkal összehasonlítva az figyelhető meg, hogy míg Magyarországon a televíziós költések aránya nagyobb, mint a sajtóhirdetéseké; addig világszerte inkább a sajtótermékekben hirdetnek, a TV csak a 2. helyen áll.

A hazai reklámtortában a közterület kétszer olyan nagy szeletet mondhat magának, mint a világban; ellenben a globális adatokból kitűnik, hogy a rádió részesedése Magyarországon alacsonyabb - számolt be Skriba Judit, a kutatás vezetője.

Idén először a Magyar Reklámszövetség prognózist is készített 2008-ra. Az olimpia kiemelkedő hatással lesz a reklámpiacra, becslések szerint a világ teljes reklámtortája idén a nyári játékok hatására 5-6 százalékkal nőni fog.

Magyarországon várhatóan az internet további erősödése figyelhető meg; nőhet a tematikus- és kábelcsatornák részesedése a reklámpiaci bevételekből, a rádiók esetében viszont további csökkenést jósolnak a szakemberek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

A havonta megjelenő, elemzésekre, illetve háttérjelentésekre összpontosító népszerű Cicero című magazin azt állította, hogy az atomerőművek egy évvel ezelőtti végleges leállításáról született döntés meghozatala előtt kulcsfontosságú szakértői információkat hallgattak el az atomenergia alkalmazásának legfőbb ellenzője, a zöldpárti gazdasági miniszter előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Órákon belül érkezik az adat, ami eldöntheti a forint sorsát

Órákon belül érkezik az adat, ami eldöntheti a forint sorsát

Sorra töri át a vezető devizákkal szemben a fontos szinteket a forint, a magyar idő szerint délután 14 óra 30 perckor érkező amerikai munkaerőpiaci adatok azonban várhatóan ezúttal is komoly elmozdulásokat hoznak a részvény- és devizapiacokon egyaránt, ennek következtében pedig gyorsan változhat a kép a forint esetében is. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×