Tóth Andor, a Vasi Volán Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a prototípus próbaüzeme várhatóan kora tavasszal kezdődhet majd el.
Terveik szerint az első 2-3 autóbuszt Szombathelyen állítják majd üzembe. A társaság 2006-ban 6-10 darab autóbusz gyártásával számol, s ha a piac igényli, a kapacitást évi 25-50 darabra bővítik.
"Már évi 10 darab autóbusz gyártása esetén is 100-120 munkahelyet tudunk megtartani, a Szombathelyen közlekedő autóbuszok fokozatos cseréjét pedig ezen a módon meg tudnánk oldani" - mondta.
Az új alacsony padlójú, városi csuklós autóbuszt a legkorszerűbb, az európai környezetvédelmi előírásoknak megfelelő 310 lóerős MAN motor hajtja majd. A karosszéria rozsdamentes acélból, illetve műanyagból készül, a busz ára pedig a hazai piacon is versenyképesnek számít majd.
A Vasi Volán évtizedek óta végez műhelyeiben autóbusz felújítást, még a Volán tröszt idejében évi 80-120 autóbusz felújítási, karbantartási munkáit végezték az üzemben.
Az utóbbi években nemcsak autóbuszok, hanem teherautók, MAN haszongépjárművek, valamint mentő gépkocsik nagyjavításait is itt végezték el. Az üzem évi 450 millió forintos árbevételt produkálva nyereségesen működött a közúti személyszállítással foglalkozó vasi cégen belül.
A piac egyre sűrűbben igényelte autóbusz vázak, platós, dobozos felépítmények készítését, amiben a szombathelyi gárda nagy jártasságot szerzett.
Az elnök-vezérigazgató elmondta: az idén tavasszal vállalkoztak arra, hogy régi autóbusz felújító partnerükkel, az Auto Rad Controlle Kft.-vel mint fővállalkozóval új autóbusz gyártásába fognak.
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak