A fotossági sorrend is ez, legalábbis a GKI és a Bónusz Brigád 1025 utazót megkérdező reprezentatív, online felmérése szerint.
A felmérés alapján az utazók 39 százalékának a legfontosabb maga az úti cél, míg 34 százalékuknak az utazás ára.
A magyar nyaralók 45 százaléka európai célpontokat választ, belföldre 38 százalékuk megy.
Az eredmények alapján a válaszadók 91 százalékánál a megfelelő ár-érték arány dönt az úticél kiválasztásakor, 71 százalékuk a szálloda elhelyezkedését tekinti elsődleges szempontnak.
Mind a kisgyerekesek, mind a gyerektelenek a tengerpartot választják legszívesebben, 67 százalék válaszolt így. Nyaraláskor a megkérdezettek 83 százaléka várost néz, 65 százaléka kirándul, 57 százalékuk pihenéssel tölti az időt. A városnézés a középiskolás gyerekkel utazók esetében kiemelkedően magas: 94 százalékuk választja ezt a kikapcsolódási formát.
A szálláshelyek közül a szállodák vezetik a sort, 63 százalékban itt foglalnak szállást, második legnépszerűbb az apartman, 59 százalékkal.
A válaszadók 90 százaléka szerint a tisztaság a legfontosabb egy szállásnál, 64 százalékuk elvárja a wifit, 68 százalék a kényelmes, nagy ágyat.
A 18-24 évesek körében a wi-fi jelentősége már 85 százalék, az idősebb korosztályban ennek jelentősége fokozatosan csökken, de még a 60 év felettieknél is 57 százalék igényli, hogy legyen vezeték nélküli internet a szobában.