Miközben sok cikk eladása szűkült, például a ruházati termékeké, kozmetikai termékből többet értékesítettek a gyártók az elmúlt egy évben, mint korábban - legalábbis ezt mutatják a nagy-britanniai adatok.
A szigetország kozmetikai piaca egyébként évről évre bővül, 2007 és 2008 között például 7,4 százalékkal, és 1 milliárd 200 millió fonttal (ez több mint 360 milliárd forint) növekedett.
Eközben a test- és arcápoló szerek piaca 6,7 százalékos, mintegy 1 milliárd fontos bővülést mutatott, a női parfümök eladása pedig 4,6 százalékkal nőtt, azaz 667 millió fonttal - derül ki a Mintel piackutató adataiból.
A megfigyelők szerint mindez nem új keletű: az 1930-as években, amikor a gazdasági világválság miatt a nőknek szintén meg kellett küzdeniük az állásokért, szintén növekedett a rúzseladás.
A mostani kutatásból az is kiderül, hogy a 25 és 34 év közötti nők átlagosan 71 fontba, azaz nagyjából 22 ezer forintnak megfelelő összegbe kerülő sminkkészletet hordanak a táskájukban.
Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be