Az Ohiói Állami Egyetem emberi fejlődéssel és családtudománnyal foglalkozó adjunktusa kutatása eredményeként arra a következtetésre jutott, hogy nem jelenthető ki egyértelműen: teljes családban felnőni mindig jobb a gyereknek.
Különösen nem igaz ez akkor, ha a szülők házassága rossz - hangsúlyozta Claire Kamp Dush, aki szerint egy szülő is képes megfelelő családi stabilitást biztosítani a gyermeknek, és ez fontosabb az iskolai előmenetel szempontjából.
Kivételt az afroamerikaiak jelentenek; az ő esetükben egyértelműen jobban teljesítenek az iskolában az olvasást és a matematikatudást mérő teszteken a teljes családban felnőtt gyerekek. A többi rassznál azonban nincs különbség az iskolai teljesítményt és magatartást illetően.
Dush ötezer amerikai háztartás adatait használta fel a kutatásához, amely összesen harminc évet ölelt fel. Összehasonlított például olyan családokat, amelyekben az egyetlen különbség az volt, hogy az anya házas vagy egyedülálló - és nem talált mérhető különbséget a gyerekek iskolai teljesítménye között.