A felmérés készítői több mint 600 embert vontak be a kísérletbe, akiket pszichológiai teszteknek vetették alá. Céljuk az volt, hogy tanácsokat adjanak, milyen színűre érdemes festeni például egy iskola tantermeit vagy egy egyetem belső tereit.
A kutatók az eredmények tükrében rámutattak arra is: nem mindegy, hogy egy hirdetés hátterében milyen színeket látunk.
Kiderült, hogy a kék szín látványa nemcsak a kreativitást növeli, de sokkal inkább hajlamossá tesz a kockázatvállalást, mint más színek.
A kutatók rámutattak: a vörös vagy piros színt az emberek gyakran kötik valamilyen veszélyhez, mivel a mentőautó jelzése is vörös, az iskolában a tanárok is piros tollal javítják a dolgozatokat, a vörös szín ezeknek köszönhetően is éberré teszi az embereket, és arra készteti őket, hogy kérdéseket tegyenek fel a látottakkal kapcsolatban.
A kéket ugyanakkor a tágas éggel, a nyílt óceánnal kötik össze az emberek, a mindezt nyitottsággal, a szabadsággal hozzák összefüggésbe. Nem véletlenül, sok embernek ez a kedvenc színe.
A kutatás készítői hat különböző pszichológiai teszttel vizsgálták meg, milyen hatással vannak az emberekre a színek. A többi mellett végeztettek egy memóriatesztet, amelynek során 36 szót kellett megjegyezni két perc alatt. Ebben a feladatban jobban szerepeltek az emberek akkor, ha a monitor háttere vörös volt, kéknél több hibás választ adtak.
Egy másik feladatban a résztvevőknek egy halom tégla minél több felhasználási módjára kellett javaslatokat tenniük. Bár a válaszok számába nem volt különbség aközött, hogy monitoruk háttere kék volt vagy piros, a kék esetében azonban sokkal kreatívabb válaszokat adtak.
Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be