Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.3
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Törvényesen verik át az utasokat a taxis cápák

A bukaresti taxis cápák törvényesen, erkölcsileg mégis vitatható módon verik át a tapasztalatlan utasokat, akik merő figyelmetlenségből esnek csapdába.

A telefonon hívható, diszpécser közvetítésével házhoz érkező gépkocsi órája európai viszonylatban mérsékelt összegeket mutat: átlagosan 1,75 lej (126 forint) a kilométerenkénti tarifa, ami egyes luxuscégek Mercedesei esetében elérheti 2,99 lej (215 forintot).

Ha azonban az ember figyelmetlen, és az utcán találomra ül be egy várakozó sárga autóba, könnyen bánhatja a pénze. Sokszor csak menet közben derül ki, hogy magánvállalkozó taxis járművébe és csapdájába került. Arca akkor kezd elkomorulni, amikor látja a taxióra pörgési ütemét.

Eleve 7.95 lejről (573 forintról) indul a menet, ugyanennyit ugrik a mérő kilométerenként, a várakozási idő pedig óránként 79,50 lej (5 730 forint). És nagyot kattan az óra a piros lámpánál való várakozáskor is.

Ezért egy rövidke távolságon is olykor 30-40 lejjel (2 162 - 2 883 forinttal) lesz könnyebb a kuncsaft zsebe. Városon belül egy nagyobb útszakasz így több mint tízezer forintnak megfelelő összegért tehető meg.

Rendőrért nem kiálthat a kuncsaft

Az utas ilyenkor felháborodhat, kiabálhat, esetleg gyűlölködve sziszeghet. Csak éppen rendőrért nem kiálthat. Mert a magántaxisok a törvénynek megfelelően cselekszenek, tarifájukat is legálisan állapítják meg, hiszen nekik nagyobb a rezsijük, adójuk, saját autójukat viszik forgalomba. Ajtajukon pedig világosan fel van tüntetve az ár, más kérdés, hogy a kicsiny betűkkel ügyesen manipulálják a kliens figyelmét, aki a tizedesvesszőket nem tanulmányozza a beszállás előtt.

A "cápák" olykor a legnemtelenebb eszközöktől sem riadnak vissza. Nem létező vállalatok nevét pingálják gépkocsijukra, úgy, hogy az hasonlítson valamelyik létező cégéhez. A jól ismert Meridian Taxi helyett azt írják: Meridiane Taxi. Az Auto Cobalcescu márkanévhez hasonlító Auto Corbeanca is olvasható volt némelyiken, a Taxi Confort cég nevével pedig kísértetiesen cseng össze a Taxi
Confortabil elnevezés.

A taxiscégek nem titkolt bosszúsággal tekintenek a cápákra. Azt mondják, ez utóbbiak viselkedése rontja a taxis szakma hírnevét. Arról nem is beszélve, hogy aki már egy cápa fogai közé került, annak nem éri meg kiszállni és céges autót keresni.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×