Infostart.hu
eur:
390.6
usd:
331.58
bux:
110651.69
2025. december 23. kedd Viktória
fékezés
Nyitókép: Pixabay

Itt a rendelet, átalakul az útdíjfizetés rendszere

A kormány elfogadta a korábban Lázár János által már beígért módosítást, melynek célja, hogy költséghatékonyabbá váljon a rendszer és csökkenjenek az adminisztratív költségek. Hatékonyságjavulást is várnak.

Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény módosítása a közlekedésért felelős miniszter számára adott felhatalmazást a részletek kidolgozására. Egyúttal a rendelet felülvizsgálja azt a módot, ahogyan az állam az útdíjszolgáltatási gazdasági társaságot és az útdíjszedő működést finanszírozza. A jövőben e szervezetek működését a központi költségvetés a szervezet és az útdíjfizetési-szolgáltatásért felelős miniszter között létrejövő szerződés alapján biztosítják.

Mint a vg.hu emlékeztet, Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban azt mondta, a cél, hogy 2026-tól az állam saját hatáskörben, közfeladatként végezze az útdíjbeszedést, így a bevételek közvetlenül a közúti fejlesztésekre fordíthatók.

Magyarország 2013-ban döntött arról, hogy bevezeti a nemzeti útdíjfizetési rendszert, ennek érdekében hozta létre a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt.-t (NÚSZ). A rendszer bevételei mára meghaladják az évi 840 milliárd forintot, és néhány éven belül az ezermilliárdos határt is átléphetik.

Az intézkedés célja, hogy 2026-tól Magyarország közfeladatként végezze az útdíjfizetési rendszer működtetését, ne kelljen közreműködőt fizetni. Ennek megfelelően az intézkedéssel a vonatkozó rendeletekben a NÚSZ helyére a Magyar Közút lép.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Másfél évtizeddel a fukusimai katasztrófa után Japán újraindítja a a világ legnagyobb atomerőművét. A Kasivazaki–Kariva lesz az első olyan nukleáris létesítmény, amit a fukusimai erőművet is üzemeltető Tokyo Electric Power Company működtethet. Aszódi Attila atomenergia-ügyi szakértő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 09:38
×
×
×
×