Június 21-én, a nyári iskolai szünet kezdetén átfogó pályafelújítási munkálatok kezdődnek a nagykörúti villamosvonal egy kiemelten forgalmas szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között.
A beruházással mintegy 415 vágányméter leromlott állapotú sínpálya újul meg. Különösen fontos része a projektnek, hogy a Jászai Mari térnél található kitérő kapcsolat és a Tátra utca között új, úgynevezett sínkörülöntéses vágány épül. Ez egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia, amelynek lényege, hogy a síneket egy speciális, elasztikus anyaggal öntik körül, ami csökkenti a villamosok által keltett vibrációt és zajt.

Ez a megoldás nemcsak a környéken lakók életminőségét javítja, de a szerkezetet is óvja, növelve a pálya élettartamát. A zaj- és rezgéscsillapításnak köszönhetően a villamosok utastere is csendesebb és komfortosabb lesz.
A felújítás után a szakaszon megszűnik a pálya állapota miatt korábban bevezetett sebességkorlátozás, így a villamosok újra 50 km/h-s sebességgel közlekedhetnek.
A 4-es és 6-os villamosvonal Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala, amelyen naponta csaknem 280 ezren utaznak.
A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 2009–2010-ben újította fel a BKV, a pálya állapota azonban – a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt – az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést.
Forgalomkorlátozás
Június 21-e és augusztus eleje között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a Nyugati tér és a Széll Kálmán tér között. A Margit híd pesti hídfője és a Nyugati tér környékén a közúti- és gyalogosforgalom jelentősebb korlátozásaira is számítani kell.