eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond az aradi vértanúk emléknapja alkalmából tartott megemlékezésen a nemzeti gyásznapon, a vértanúk kivégzésének 174. évfordulóján az aradi Szabadság-szobornál 2023. október 6-án.
Nyitókép: Rosta Tibor

Lázár János újabb részleteket árult el a KRESZ küszöbön álló módosításáról

Lázár János bejelentette, hogy a kormány hamarosan tárgyalni fogja a KRESZ módosítását, és a parlament már a tavaszi ülésszakban szavazhat róla. A nagy átalakítás viszont leghamarabb 2026-ban jöhet.

Két KRESZ-módosításon is dolgozik a kormány – erről is beszélt Lázár János azon a sajtótájékoztatón, amelyet eredetileg a március 1-jétől élesedő új tömegközlekedési tarifarendszerről tartott.

Az építési és közlekedési miniszter kifejtette, hogy egy kis és egy nagy KRESZ-módosítás van az asztalon – írja a vg.hu. Előbbi már túljutott a közigazgatási egyeztetésen, és beterjesztik a kormány elé, a parlament már a tavaszi ülésszakban szavazhat róla. Ez a módosítás tartalmazni fogja egyebek mellett az elektromos rollerek és a többi új közlekedési eszköz kérdését, illetve nagyobb hangsúlyt helyez a kerékpárosok és a gyalogosok védelmére.

Ezzel párhuzamosan folyik a nagy KRESZ-módosítás, amely a több mint öt évtizedes jogszabályt újítaná meg alapjaiban. A kormányzat ötven szakmai szervezettel kíván egyeztetni a refromról, és az eddigi visszajelzések alapján egyértelműen az a szakmai vélemény, hogy a KRESZ fölött eljárt az idő.

Lázár János azt mondta, hogy szélesíteni kívánják erről a párbeszédet, akár konzultáció is indokolt lehet, hogy a KRESZ egyes irányait megvitassák.

Megemlítette a jogosítvány megszerzésének eljárását, és az alapvető szabályok érdemi felülvizsgálatát is. Szerinte, ha ezt a javaslatcsomagot az ősszel be tudja vinni a kormány elé, akkor legkorábban 2026-ban léphet életbe az új KRESZ Magyarországon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×