eur:
410.97
usd:
394.86
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Nyitókép: Forrás: Pexels.com

Hatósági vizsgálat indul a Telekom és a Vodafone januári leállása miatt

Az, hogy a két telekommunikációs szolgáltatás egyszerre, ugyanabból a hibából kifolyólag leállt, súlyos kérdéseket vet fel.

Mint arról az Infostart is beszámolt korábban, január 2-án műszaki hiba miatt leállt a Telekom és a Vodafone magyarországi szolgáltatása. Még aznap kiderült, hogy a kimaradást mindkét telekommunikációs vállalat esetén áramkimaradás okozta egy szerverközpontban.

A HVG azt írja, a Telekom és a Vodafone problémájának időbéli egybeesése viszont nyilvánvalóan nem véletlen volt, gyorsan egyértelművé vált, hogy egy közösen használt szerverközpontról van szó, amely mindkét operátor működése szempontjából kritikus infrastruktúrát biztosít.

A lap rákérdezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH), hogy a lakosság, az ország, illetve a gazdaság működési biztonságának szempontjából

vajon nem lenne-e indokolt egy olyan szabályozás, amely előírja, hogy ilyen infrastruktúrák ne lehessenek egy helyen, így ne fordulhasson elő, hogy egyszerre érintse a probléma a háromból két nagy mobilszolgáltató előfizetőit.

Válaszában az NMHH leszögezte, az olyan eseteket, amelyek a jogszabályban meghatározott számú előfizetőnél többet érintenek, vagy a biztonságot veszélyeztetik, a szolgáltatóknak be kell jelenteniük az NMHH éjjel-nappal működő Országos Informatikai és Hírközlési Főügyeletének -írják.

"A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése" - állt a lapnak adott válaszban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×