A hiba miatt a jegypénztáraknál és az automatáknál, a vonatok fedélzetén, továbbá a menetrendi keresőn (Elvira) és a MÁV mobilalkalmazásán sem válthatók átmenetileg menetjegyek a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon és a csatlakozó vonalain, továbbá a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalról való átszállás esetén.
Az online rendszerekben - Elvira, MÁV applikáció - végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-Start megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről a fizetésnél használt bankszámlára - írták.
A Mávinform tájékoztatása szerint
ha az applikációban nem jelenik meg a vásárlónak a jegy, és a MÁV-Start-tól sem kap e-mailt a sikeres vásárlásról, akkor nem történt jegyvásárlás. A zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik
a fizetéshez használt bankszámlára. Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát az informacio@mav-start.hu e-mail-címen kéri jelezni a MÁV. A probléma sikeres kivizsgálásához a vásárló e-mail-címét - amivel az alkalmazásba regisztrált -, a sikertelen vásárlás időpontját, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait kéri beküldeni a MÁV.
Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért a MÁV arra kéri utasait, hogy vásároljanak másik jegyet.
Frissítés: Már csak a záhonyi vonalról a Debrecen-Mátészalka vonalra való átszálláskor, továbbá a szobi vonalról a veresegyházi vonalra való átszálláskor állnak fenn jegyértékesítési problémák. Frissülő információk a Mávinformtól itt olvashatók.
Hétfőről keddre végezték a MÁV-nál a jegyértékesítési rendszer karbantartását, éjféltől hajnali 3-4 óráig nem működött a jegyértékesítés a menetrendi tervezőben (Elvira), a MÁV applikációban, az automatáknál, a vonatokon és a jegypénztáraknál.