eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Nyitókép: katasztrofavedelem.hu

A földön és a levegőben is folytatódik a harc a szúnyogok ellen

Négy megye 28 településén, összesen 6055 hektáron lépnek fel a szakemberek a kifejlett szúnyogok ellen kémiai módszerrel, hét megyében 3050 hektáron pedig biológiai eljárással a lárvák ellen.

Az esős időjárás és a folyók magasabb vízszintje miatt több térségben alakultak ki a szúnyoglárvák számára ideális tenyészőhelyek – figyelmeztet közleményében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

Ezért a héten a Szigetközben, a Dunakanyarban, Csepel-szigeten, Dunaújváros és Szekszárd térségében, a Velencei-tónál és az Ipoly mentén biológiai módszerrel végeznek földi lárvagyérítést. Szolnok és Szeged környékén, valamint a Tisza-tónál pedig légi úton csökkentik a lárvák számát biológiai folyadék- és granulátum-készítményekkel. Összesen hét megyében – Csongrád-Csanád, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Jász-Nagykun-Szolnok, Pest, Somogy, Tolna – biológiai módszerrel gyérítik a szúnyoglárvákat, ezzel csökkentve a szúnyogok utánpótlását.

A múlt héten az időjárás miatt a Tisza-tó környéki településeken elhalasztották a permetezést, a tervek szerint június 3-tól pótolják az elmaradt munkát. Földi kémiai szúnyoggyérítés nyolc Borsod-Abaúj-Zemplén, három Hajdú-Bihar, hat Heves, és tizenegy Jász-Nagykun-Szolnok megyei településen lesz. Ezek hétfőnként frissülő listája és térképe megtalálható a katasztrófavédelem weboldalán.

A kezeléseket késő este és éjszaka végzik, autóról minimális mennyiségű irtószert juttatnak ki. A vegyszer ebben a mennyiségben emberekre, háziállatokra és növényekre nem ártalmas, néhány óra alatt lebomlik, az éjszakai permetezés miatt pedig a méhekre sem jelent veszélyt – emelik ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×