Az ITM miniszterhelyettese azt írta, Völner Pál kollégájával, a térség országgyűlési képviselőjével a minap egyeztettek a Bicskétől Esztergomig kiépítendő, négysávos útról, illetve az ahhoz tartozó, kesztölci üzemmérnökségi telep megvalósításáról.
Kiemelte: Esztergom, Dorog és a környező települések vállalkozásai számára óriási előrelépés lesz az új út, hiszen így sokkal gyorsabban szállíthatják az áruikat. Az itteni cégek – mint például a Suzuki – rengeteg embernek adnak már így is munkát, a jobb közlekedési és fuvarozási infrastruktúrával pedig újabb lehetőségek nyílhatnak előttük, így tovább erősíthetik a térség gazdaságát – teszi hozzá.
„Ugyanilyen fontos persze az is, hogy a térségben élő családok így biztonságosabban és gyorsabban juthatnak el az autópályához, vagy akár a fővárosba, az ország különböző pontjairól érkező kirándulni, túrázni vágyók pedig hamarabb eljuthatnak a Pilis és a Gerecse csodálatos helyeire” – zárul Schanda Tamás posztja.
Az M100-as gyorsforgalmi út lényegében a Budapestet körülölelő M0 autóút régóta hiányzó nyugati szakasza, amely a korábbi tervekkel ellentétben végül nem a budai hegyekben, hanem egy kicsit távolabb, Bicskétől Esztergomig fog kiépülni.
A fentiek értelmében az M0 körgyűrűnek már csak az északi szelete fog hiányozni, ami egy másfél évvel ezelőtti, a maival összhangban lévő kormánydöntés alapján az M10-es gyorsforgalmi út lenne, ami Esztergomot kötné össze Budával – emlékeztet a Portfolio.