eur:
394.33
usd:
371.42
bux:
0
2024. április 16. kedd Csongor
Összeroncsolódott személyautók a budapesti BAH csomópont felüljáróján 2020. november 15-én. A balesetben két ember megsérült, a rendőrség a helyszínelés és a műszaki mentés idejére mindkét irányból lezárta a felüljárót.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Ne vezessen a halálba a vezetésünk

Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben – mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Révész Máriusz a "Mentsünk meg 600 életet!" közlekedésbiztonsági program indító sajtótájékoztatóján azt mondta: 2012-ig nagymértékben csökkent a halálos közlekedési balesetek száma Magyarországon, de azóta stagnálnak a számok. 2012 és 2019 között évente átlagosan 600-640 ember halt meg a közutakon. "Ennek nem kellene így lennie" – jelentette ki.

Hozzátette:

a magyar utakon egymillió lakosra vetítve 62-64-en haltak meg, az Európai Unió átlaga 49-50 körül van,

de vannak olyan országok, ahol egymillió lakosra vetítve 30 alatt van a halálos közlekedési balesetek száma. Hozzátette: Oslóban tavaly egy ember halt meg közlekedési balesetben, Helsinkiben három, Bécsben 18, Budapesten 51.

Azt mondta, ha az uniós átlag szintjére le lehetne csökkenteni a halálos közlekedési balesetek számát Magyarországon, akkor évente 100-150 életet lehetne megmenteni, ha a legjobb országok szintjére, akkor évente 300 életet.

Révész Máriusz elmondta: a Közlekedéstudományi Egyesülettel közösen ezért döntöttek úgy, hogy elindítják a "Mentsünk meg 600 életet!" elnevezésű programot. A kampányban felhívják a figyelmet arra, hogy túl sokan halnak meg közlekedési balesetben az ország útjain és ez ellen mindenkinek tennie kell, és várják az emberek véleményét arról, mit kellene tenni, hogy kevesebb közlekedési baleset történjen.

Emlékeztetett: a kormánybiztosság több lépést is tett már a közlekedésbiztonság javításáért, például elkészítették a Közlekedő kisokost az általános iskola 4. osztályos tanulóinak, és a védtelen közlekedők védelmének erősítése, a biztonságos közlekedés érdekében elkészítették a KRESZ-módosítási javaslatukat is.

A kormánybiztos véleménye szerint nagyobb odafigyeléssel, türelemmel sok közlekedési baleset megelőzhető lenne. Reményét fejezte ki, hogy a kampánnyal hozzájárulhatnak a balesetek számának csökkentéséhez.

Kiss Csaba, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) közlekedésbiztonsági tagozatának tagja hangsúlyozta: nem szabad elfogadni, hogy a közlekedés velejárója a halál és a sérülés.

Elmondta: a KTE októberben végzett egy felmérést, amelyben valamennyi közlekedő réteget megszólították a gyalogosoktól a hivatásos sofőrökig.

A kérdőívet 1700-an töltötték ki, és bár a részletes kiértékelés még tart, már most látszik, hogy a közlekedési kultúrával a többség nincs megelégedve, és a válaszadók inkább rossznak, mint jónak tartják a közlekedés biztonságosságát.

A balesetek bekövetkeztéért az agressziót, a stresszt és a figyelmetlenséget emelték ki.

A megelőzésért a válaszolók szerint az agresszió elleni fellépésre, képzésre, közlekedésre nevelésre és az egymás iránti felelősség erősítésére lenne szükség.

Elmondta azt is, hogy a Mentsünk meg 600 életet! programhoz kapcsolódóan ötletpályázatot írnak ki. Január 15-ig olyan ötleteket, javaslatokat várnak, amelyek a közlekedési balesetek csökkentését szolgálják, tudatosítják a problémát, és javaslatot tesznek a kezelésére.

Címlapról ajánljuk
Egeresi Zoltán az Arénában: súlyos üzenetet kapott Erdogan, de a hatalma nincs veszélyben

Egeresi Zoltán az Arénában: súlyos üzenetet kapott Erdogan, de a hatalma nincs veszélyben

Recep Tayyip Erdogannak ez lehet az utolsó ciklusa államfőként, hiszen a török alkotmány szerint nem indulhat több alkalommal a pozícióért. 2028-tól valóban új elnöke lesz Törökországnak? Erről, valamint a március 31-i önkormányzati választások jelentőségéről is beszélt Egeresi Zoltán Törökország-kutató, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem munkatársa az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.16. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×