Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága a Groupama Biztosító szakmai partnereként vett részt egy programban: arra voltak kíváncsiak, mennyire vezetnek defenzíven a magyar autózók, mennyire szabálykövetőek (követési távolság kontra levillogás, viselkedés dugóban, beengedés másik sávból), mennyire előzékenyek.
Az 1000 fős, kérdőíves kutatás eredményeiről beszámolva Berzai Zsolt rendőr alezredes, balesetmegelőzési osztályvezető elmondta,
a magyar járművezetők fele együttműködő, defenzív, nyugodt sofőrnek számít.
"Érdekes módon a férfiak és a nők között nincs különbség e tekintetben, de az életkor és a lakóhely szerint annál inkább" - folytatta Berzai Zsolt. "A fiatalok és a fővárosiak kevésbé tűnnek előzékenyeknek a volán mögött, tehát a vidéken lakók és az idősebbek nagyobb türelemmel, körültekintéssel vesznek részt a forgalomban."
A kutatás alapján tehát
egy vidéki kisvárosban gyakoribb, hogy ha elsőbbsége is van valakinek, de forgalmi okok miatt nem tud előrébb jutni, előzékenyen engedi a besorolást másnak.
A közlekedés szerinte egy nagy társadalmi társasjáték, ami csak akkor jó, ha a szabályait mindenki betartja, és mindenki segít a másiknak abban, hogy elérje az úti célját.