Infostart.hu
eur:
388.07
usd:
331.31
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola

Három médiaszolgáltató tenne közzé politikai reklámot

Három kereskedelmi médiaszolgáltató is jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult népszavazási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni - derül ki a Nemzeti Választási Iroda (NVI) internetes tájékoztató oldalának adataiból.

Az alaptörvény rögzíti, hogy a demokratikus közvélemény kialakulásához kampányidőszakban szükséges megfelelő tájékoztatás érdekében politikai reklám kizárólag ellenérték nélkül, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett közölhető. A politikai reklám televízióban, rádióban jelenhet meg.

A népszavazásról szóló törvény szerint országos népszavazási kampányidőszakban politikai reklámot a kezdeményezés szervezői, továbbá a kezdeményezés szervezésében részt nem vevő, de országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok tehetnek közzé a közszolgálati és a nem közszolgálati rádió- és televíziócsatornákon.

A politikai reklám műsoridejét a közszolgálati médiaszolgáltatónál - a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél - a törvény 300 percben állapította meg. A népszavazási kezdeményezés szervezője és a frakciók rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kellett felosztani, ez azt jelenti, hogy a kormányt és a frakciókat 50-50 perc illeti meg. A politikai reklámokat a közszolgálati médiaszolgáltató legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában kell közzétenni.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni, az NVB-hez a határidő lejártáig három kereskedelmi médiaszolgáltató is bejelentkezett.

Az NVI internetes oldalán vasárnap közzétett adatok szerint az ATV Zrt., a TV2 Média Csoport Kft. és a CEE Broadcasting Co. Srl. jelentette be, hogy politikai reklámokat tenne közzé a kampányban. Az ATV és a TV2 médiaszolgáltatója egyaránt 300 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát. A CEE Broadcasting Co. Srl. bejelentése szerint a politikai reklámot a Super TV2, a Mozi+, a Prime, az Izaura TV és a Zenebutik műsorában tennék közzé, összesen 150 percben.

Ez azt jelenti, hogy a népszavazási kampányban politikai reklámot a közszolgálati műsorszolgáltatón kívül kereskedelmi csatornákon is láthatnak a választópolgárok.

A jogszabály alapján már a 2014-es országgyűlési, európai parlamenti és önkormányzati választáson is lehetőségük volt a kereskedelmi médiaszolgáltatóknak, hogy a kampányban ingyenesen közzétegyenek politikai reklámokat, de akkor egy médiaszolgáltató sem élt a lehetőséggel.

A politikai hirdetésekre - azaz a nyomtatott és elektronikus sajtótermékekben megjelenő kampányanyagokra - egy más szabály vonatkozik. A választási eljárásról szóló törvény szerint a népszavazást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely az adott választás kitűzését követő öt munkanapon belül hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék részére megküldi. Az októberi népszavazás esetében ez a határidő július 12-én járt le.

Az Országgyűlés május 10-én rendelte el a kötelező betelepítési kvótáról szóló, a kormány által kezdeményezett népszavazást, amelyet Áder János köztársasági elnök október 2-ára írt ki. A kérdés úgy szól: "Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni képes tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×