A Magyar Idők úgy értesült, hogy csak az élelmiszereket, napi fogyasztási cikkeket árusító nagy áruházakra lesz érvényes a kötelező foglalkoztatási minimumra vonatkozó előírás, így nem kell például kötelezően bővíteniük állományukat a plázáknak vagy az iparcikkeket kínáló üzleteknek A törvénytervezet szerint a 400 négyzetméternél nagyobb bruttó alapterületű árusítóhelyek lesznek érintettek, vagyis jellemzően a hiper- és szupermarketek, diszkontok, drogériák.
A Magyar Nemezt arról készített összeállítást, hogy az áruházakba már megérkezett a Mikulás, felpörög az ünnepekre a kereskedelem, idén mintegy ezermilliárd forintot költhetnek összesen a vásárlók. A fogyasztói árakban érdemi változást nem tapasztalni, az ünnepi alkalmakra ugyanannyit költenek a magyar családok élelmiszerre, mint ajándékra, de idén fellendülésre számítanak a játékboltok.
A Népszabadság arról közöl cikket, hogy elképzelhető, hogy bizonyos márkájú cigaretták nem lesznek kaphatóak a trafikokban a következő hetekben. Ennek az oka az, hogy a több multicég nem kötött szerződést az állami dohány-nagykereskedővel. Szakértők szerint kiszámíthatatlan, hogy ez milyen hatással lesz a piacra.
Az Indexen arról olvashatnak, hogy egy új repülő a hangsebesség négyszeresével szelné át az Atlanti-óceánt. Charles Bombardier kanadai mérnök és feltaláló tervei szerint a repülő a jelenlegi hat és fél óra helyett egy óra alatt repülné át az Atlanti-óceánt, mindezt három technológia ötvözésével: rakétával, hangsebesség feletti hajtóművel, és mágneses kifutópályával.
Hidat kaphat a paksi atomerőmű, gyorsutat az esztergomi Suzuki, és vasúti kapcsolatot a Liszt Ferenc repülőtér 2-es terminálja - írja a Magyar Idők az infrastruktúra-fejlesztő társaság által kiírt, az előkészítésre vonatkozó közbeszerzési pályázatok alapján. A paksi hídszerkezet hossza 1060 méter lehet, az Esztergomi gyorsút út teljes hossza több mint 39 kilométer lesz. A reptéri vasúti leágazás tervezett hossza - kétvágányú vasúti pálya esetében - 8-10 kilométer lehet, a tervek között felvetődött az is, hogy a repülőtérnél a felszín alatt vezetik majd a vasúti pályát, illetve felszín alatt lesz maga a megálló is
A Magyar Nemzet arról ír, hogy az ágazat szereplői szerint a kisebb adóterhekkel lehet lendületet adni a hazai új lakások építésének. Szakértők szerint az emelkedő ingatlanárak nyomán már most is vannak jelei az élénkülésnek, miután emelkedett a kiadott építési engedélyek száma, de az igazi áttörést például a huszonhét százalékos áfakulcs korábban már beígért csökkentése hozhatná meg. Az is megoldást jelenthetne, ha a kormányzat az áfa visszafizetésével segítene az építkező családokon.
A Népszabadság vészes paphiányról közöl összeállítást, szakértők szerint az egyik megoldás erre a cölibátus eltörlése lehetne. Kamarás István vallásszociológus azt mondta a lapnak, hogy a plébániarendszer a jelenlegi formájában fenntarthatatlan.
Az Indexen arról lehet olvasni, hogy megfejtették az óriáspandák nyelvének egy részét Szecsuan tartományi kutatók. Az ötéves munka alatt kiderült, hogy a bocsok a gi-gi kifejezéssel jelzik, ha éhesek, elégedetlenségüket vao-vaó, ennek ellenkezőjét pedig a ku-ku hangok kiadásával tudatják. A kutatók ezért olyan pandaszótár kiadását is fontolgatják, amely csúcstechnológiát alkalmazva hangfelismerést tesz lehetővé.
A Napi.hu arról közöl cikket, hogy a minimálbér nettó értékének a létminimumhoz való felzárkóztatását tartják elsődlegesnek a munkavállalói szervezetek. A Munkástanácsok Országos Szövetsége 2016-ra a minimálbér 8 százalékos emelését szorgalmazza, amely 113 ezer 500 forint lenne, a Liga Szakszervezetek a következő 3-4 évben olyan szintű minimálbér emelést szeretne, ami megszünteti a minimálbér nettó értékének 20 ezer forintos lemaradását a létminimumhoz képest.
A Pénzcentrum arról készített összeállítást, hogy felmérések szerint sok magyar család még mindig otthon őrzik megtakarításaikat. A portál szerint ma már a legegyszerűbb banki megtakarítási konstrukciók mellett az állampapírokat, kötvényeket vagy befektetési alapokat is könnyebb megvásárolni és kezelni.
A Portfolio arról ír, hogy a Moody's nemzetközi hitelminősítő egy fokozattal leminősítette a Volkswagen-csoport adósbesorolását és további leminősítésekre figyelmeztetett az egyre súlyosabb teszthamisítási botrányra hivatkozva. A Moody's indoklása szerint a német autógyártót övező botrány egyre nagyobb kockázatokat jelent a cég megítélésére és jövőbeni jövedelmezőségére.