eur:
390.16
usd:
364.17
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Főként a mobilszolgáltatással kapcsolatos panaszok érkeztek a médiabiztoshoz

A számlaviták mellett legtöbbször a mobillefedettséggel, a mobilcsomagokkal összefüggő panaszok érkeztek a médiabiztos hivatalához idén - mondta Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos.

Túlnyomó többségében a mobillefedettséggel, a mobilcsomagok szolgáltatásaival és a számlavitákkal kapcsolatos panaszok érkeztek a médiabiztos hivatalához 2011 eddig eltelt időszakában - mondta az InfoRádiónak Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos.

A biztos kiemelte: 2011. január 1-je óta 609 panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon belül működő Média- és Hírközlési Biztos Hivatalához. Ezek közül 591 hírközlési területet, 18 pedig valamilyen médiaszolgáltatást érintő panasz volt. A panaszok kisebb része a túl gyakori reklámsugárzásra, arckép tiltott módon való bemutatására és telefonon történő televíziós szavazások lebonyolítására vonatkozott.

Ismertette: a biztos csak olyan piaci magatartás esetén járhat el, amely nem minősül jogszabálysértésnek, de amely során a fogyasztó érdeksérelmet szenved vagy szenvedhet el. Hozzátette: a biztos nyomozati cselekményre nem jogosult, és nem szabhat ki bírságot sem. Az eljárást szóban vagy írásban történő panaszismertetés után indítja a hivatal. A panaszban említett szolgáltatóval történő megegyezés esetén a megállapodást írásban rögzítik. Ha azonban közérdeklődésre tarthat számot az ügy, azt közzéteszik.

Bodonovich Jenő elmondta: a gyakorlat azt mutatja, hogy a mobilszolgáltatók tarifacsomagjaik értékesítése során nem tájékoztatnak kellőképpen: sokszor fordul elő, hogy bizonyos tarifacsomag vásárlásakor az automatikus, háttérben történő adatletöltésről nem kap tájékoztatást az ügyfél.

Előfordult olyan eset is, hogy az ügyfél mobiltelefon vásárlása után elköltözött, és új lakóhelyén már nem tudta igénybe venni a mobilhoz vásárolt szolgáltatást. Arról ugyanis nem tájékoztatták, hogy csak adott körzetben vehető igénybe az által vett csomag. Mint mondta: fontos, hogy az általános és az egyedi szerződési feltételekről is teljes körű tájékoztatást kapjon a vásárló.

A biztos viszont arról is tájékoztatott, hogy a hivatal tevékenysége nyomán a mobilszolgáltatók már felhagytak azzal a gyakorlattal, hogy az ügyfél elhunyta után a hozzátartozókon kérjék a számla teljesítését. Ez a fajta követelés ugyanis nem örökölhető - szögezte le a biztos.

Hozzátette: a hűségnyilatkozatok automatikus meghosszabbítása kérdésében is jók már a tapasztalatok; a szolgáltatók már nem követik ezt a múltbeli gyakorlatot.

Bodonovich Jenő kiemelte: fontos számára a tudatos médiahasználatra és -fogyasztásra való nevelés, de egyaránt fő szempont a hatékony panaszkezelés is.

Az új médiatörvény értelmében a biztos az elektronikus hírközlési szolgáltatást, illetve médiaszolgáltatást igénybe vevő felhasználókat, előfizetőket, nézőket, hallgatókat, fogyasztókat, illetve sajtótermék olvasóit megillető, elektronikus hírközléssel és a médiaszolgáltatásokkal, sajtótermékekkel kapcsolatos jogok, valamint méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének elősegítésében működik közre. A posztot a január 1-jén hatályba lépett médiatörvény hozta létre, felváltva a hírközlési fogyasztói jogok biztosának intézményét. Az új határkör mind a hírközlési, mind a médiaszolgáltatási területre kiterjed.

Bodonovich Jenőt idén március 22-én nevezte ki média- és hírközlési biztossá Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke.

Hanganyag: Farkas Dávid

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×