eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

Az Alstom még reméli, hogy megveszi a BKV a metrókocsijait

Elkezdődtek a tárgyalások az Alstom és a főváros vezetése között a metrókocsik ügyében. Az egyeztetés után a felek szerint közeledtek az álláspontok.

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a tárgyalás után azt mondta: a főváros új vezetése közölte álláspontját az Alstom képviselőivel. György István részleteket nem árult el, azt azonban kiemelte, hogy a felek tisztázták álláspontjukat és jövő héten szerdán folytatják az egyeztetést. György István hangsúlyozta, hogy új tender kiírása nem került szóba az első megbeszélésen.

Az Alstom vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a korábbi félreértéseket tisztázták és céljuk, hogy a lehető legrövidebb időn belül megegyezzenek a városvezetéssel. Therry Best azt a kijelentést nem kommentálta, amely szerint az Alstom kocsik nem felelnek meg a szabványoknak.

Az InfoRádió kérdésre az Alstom képviselője azt mondta: lát rá esélyt, hogy a közeljövőben a 2-es és az épülő 4-es metró vonalán is Alstom metrókocsik járjanak.

Tarlós István főpolgármester szerdán azt nyilatkozta: mentené, ami menthető. "Természetesen arra törekszünk, hogy a város a lehető legkisebb veszteséggel ússza meg a dolgot, ezért nem zártam ki és most sem zárom ki, hogy az Alstommal leülünk tárgyalni és meghallgatjuk őket" - mondta.

A főpolgármester korábban kiemelte: nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a szerződésbontás ellenére mégis megegyeznek az Alstommal a metrókocsik szállításáról.

A BKV azért bontotta fel múlt héten a céggel 2006 májusában kötött szerződéseket, mert a Nemzeti Közlekedési Hatóság másodfokon is elutasította az Alstom típusengedély-kérelmét, a járművek fékrendszerével kapcsolatos kifogások miatt. A szerződések szerint a francia társaság a 2-es metró vonalára 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvény, az épülő 4-es metró vonalára pedig további 15, egyenként négy kocsiból álló szerelvény leszállítását vállalta, összesen 247 millió euróért, mai árfolyamon több mint 68 milliárd forintért.

Az első szerelvény több hónapos késéssel, 2009. januárjában érkezett meg Budapestre. Jelenleg három szerelvény van a fővárosban, 19 pedig a cég Katowicei üzemében áll, szállításra készen. A BKV eddig 30 milliárd forint előleget fizetett.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Borzasztó szerencséje volt  - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

"Borzasztó szerencséje volt" - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

Fejsérülést, kulcscsontsérülést, sebeket, zúzódásokat szenvedett az a férfi, akinek sikerült kiúsznia a szombat éjjeli verőcei hajókatasztrófa után. A polgármester szerint hatalmas szerencséje is volt.

A német gazdaság vagy a válogatott pörög majd jobban az Eb-n?

A 2006-os labdarúgó-világbajnokságra tündérmeseként emlékeznek vissza Németországban, a válogatott bronzérme mellett a gazdasági hatások miatt is. Sokan hasonlóban reménykednek idén nyáron is, ám sok mindentől függ, hogy a tündérmese megismétlődik-e.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína jelezte, hogy az USA és az EU által bevezetett kereskedelmi korlátozások megtorlásaként dömpingellenes vizsgálatot indít az európai és amerikai vegyianyag-behozat területén. A kereskedelmi minisztérium vasárnap bejelentette, hogy vizsgálja a fogyasztói elektronikai és autóiparban széles körben használt hőre lágyuló polioximetilén-kopolimer behozatalát az EU-ból, az Egyesült Államokból, Japánból és Tajvanról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×