A többi között a tanulóknak és nyugdíjasoknak szánt 50 százalékos BKV-jegyről, a Rákospalotai határút ügyéről, valamint a Vízművek menedzsmentdíjáról dönthetnek ma a fővárosi képviselők az MSZP által kezdeményezett rendkívüli közgyűlésen, ám Demszky Gábor főpolgármester szerint mindhárom szocialista javaslat kampánycélú.
"Úgy gondolom, hogy jelenleg a város pénzügyi helyzete konszolidált. Feszes, de törékeny egyensúllyal adjuk át a várost, és ezt néhány rossz döntéssel le lehet rontani" - fogalmazott.
A főpolgármester szerint az 50 százalékos jegy évente 1,5 milliárd forintos többletkiadást jelentene a városnak, a felújított határutat az állami szervek vitája miatt nem tudták még átadni a forgalomnak, ha pedig a Vízművek osztalékfizetési rendszeréről újra a többször is támadott menedzsmentdíjra térnének vissza, a 75 százalékos tulajdonjogú fővárosnak is vissza kellene fizetnie a tavalyi 1,1 milliárd forintos osztalékát.
Demszky Gábor kitért arra is, hogy a DBR metró projektigazgatóság összehasonlítása szerint a 4-es metró egy kilométerre vetített építési költsége átlagosnak mondható. "Például Amszterdamban, Párizsban, Bécsben, Londonban, Varsóban, Berlinben, drágábban épül a metró, mint Budapesten, ugyanakkor Madridban, Rómában, Bukarestben, Helsinkiben olcsóbban építenek" - mondta.
Azzal kapcsolatban, hogy a főváros és a kormány viszonyáról Demszky Gábor májusban tárgyalásra hívta Orbán Viktor miniszterelnököt, a főpolgármester újságírói kérdésre elmondta: nemleges választ kapott Szijjártó Pétertől, a kormányfő szóvivőjétől. "Kioktató, szemtelen válasz jött a Szijjártótól" - mondta a főpolgármester.
A fővárosi közgyűlés egyébként várhatóan határozatképes lesz, mivel nemcsak az SZDSZ és az MSZP frakciók vesznek részt rajta.
Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla