Két, turisztikai programokkal erőteljesen megtűzdelt tanulmányutat is finanszíroznak a napokban a Munkaerő-piaci Alapból. A francia út nyolc napja közül csak öt tartalmaz szakmai programot, a szombaton induló marseille-i túra első ilyen pontja hétfőn délelőtt látogatás egy szakszervezetnél, majd kedden délután háromtól jön a következő kötöttség, addig Lyon, Provance, Földközi-tenger melléki autóbuszos kirándulás a program.
Az izlandi túrához a résztvevők 170 ezer forint költőpénzt is kapnak egy hétre, összesen 628 euró napidíjat számolnak el nekik - erősítette meg a Heti Válasz értesüléseit a szociális minisztérium sajtóirodája. A lap úgy tudja, hasonló összeget fizetnek ki a francia tanulmányút résztvevőinek is. (Kevesebbet csak az az egyetlen személy kapott, aki tényleg dolgozott, a tolmács. Neki 120 ezer forintos "heti díjjal" kell megelégednie.)
A tanulmányútról a Munkaerő-piaci Alap Irányító Testülete döntött, ennek megfelelően a foglalkoztatási alap központi keretéből állják a költségeket. A döntést azonban a miniszternek is ellen kellett jegyeznie.
A Heti Válasz értesülései szerint mindez feszültséghez vezetett a szaktárca vezérkarában, mivel a döntést nem Herczog László, hanem a Simon Gábor államtitkár, az MSZP országos választmányának elnöke írta alá a miniszter szabadsága alatt. Az izlandi túrán négy minisztériumi "küldött" mellett hét szakszervezeti, illetve munkáltatói vezetőt is megutaztattak. Hárman a foglalkoztatási szolgálattól vehettek részt a "jutalomutazáson".
A minisztérium sajtóirodája nem válaszolt a lap kérdésére, mennyit kóstál a francia út, amelyen 13 személy és egy idegenvezető vesz részt. Tájékoztatásuk szerint "a miniszter vizsgálja az út lemondásának lehetőségét".
Az összességében mintegy 30 millió forint állami kiadással járó utaztatás azért is szülhet felháborodást, mivel a válság miatt kevesebb bevétel érkezik az alapba, miközben a munkanélküliek magas száma miatt nőnek a kiadások. Ráadásul kormány sorra vonja ki a forrásokat a Munkaerő-piaci Alapból. Legutoljára 3,2 milliárdot zárolt az alap rehabilitációs részéből, veszélybe sodorva ezzel a fogyatékos munkavállalók munkahelyeit.
Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni