Gulyás László az InfoRádióban elmondta: a megállapodást azután kötötték meg, hogy a közbeszerzési döntőbizottság elutasította az egyik vesztes cég, a japán Taisei Corporation által benyújtott panaszt.
Hangsúlyozta: a másik panaszos ügyében még nem döntöttek, de egy esetleges elmarasztaló határozat sem befolyásolja a most aláírt szerződés hatályát.
Legfeljebb bírságot szabhatnak ki az ügyben - mondta Gulyás László.
Hozzátette: a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar közötti első szakasz alagútfúrási időpontjának kezdete csak a kivitelezési tervek és a konkrét ütemterv elkészülte után válik ismertté.
Az igazgató hangsúlyozta: 18 héten belül Budapestre érkeznek a fúráshoz szükséges berendezés első elemei; az első szakasz két alagútja a szerződés szerint 143 hét alatt készül el.
A metróalagút-tender december 12-ei eredményhirdetésekor a francia-német-osztrák-magyar cégek alkotta Bamco Konzorcium 207,4 millió eurós ajánlatát hirdette nyertesnek a BKV Rt.
A pályázat eredményét megtámadta a tenderből kizárt japán Taisei Corporation, amely 20 millió euróval olcsóbb ajánlatot tett.
A tervek szerint 2009 december végétől az első, egy évvel később pedig a második szakaszon is utasokat szállít a 4-es metró.
Ezért állt le a Déli pályaudvar