Oroszországról az az előítélet él, hogy mindenki vodkát iszik, a Szovjetunió bukását követően azonban a sör példátlanul népszerűvé vált. Tucatnyi saját márka létezik és például a Baltyika sört Nagy-Britanniában is árusítják. Ez a márka valójában a dán Carlsberg tulajdona. A piac 40 százalékát uraló gyártó részvényeinek értéke közel 4,5 százalékkal esett azonban arra a hírre, hogy az orosz Duma második olvasatban is elfogadta az éjszakai sörárusítás korlátozásáról szóló javaslatot.
A törvény értelmében este 11 után már csak kávéházakban és éttermekben lehet majd fél százaléknál nagyobb alkoholtartalmú sört árulni. Az Oroszországban népszerű utcai kioszkokból viszont az újévtől eltűnik az ital. Emellett csak az olyan üzletek árusíthatnak alkoholt, amelyeknek alaptőkéje minimum 1 millió rubel és amelyek alapterülete a városokban minimum 50 négyzetméter.
Vagyim Drobiz, a Szövetségi és Regionális Alkoholpiackutató Központ nevű szervezet vezetője szerint a fogyasztás nem esik vissza, az emberek alkalmazkodnak majd, de visszaesik az éjszakai huliganizmus - próbálta meggyőzni a BBC orosz honlapjának riporterét.
A sörfogyasztás megugrása és a vodkázás visszaesése ellenére az alkoholizmus továbbra is komoly gond Oroszországban. Az alkohol az oka annak, hogy a férfiak átlagéletkora csupán 60 év, annyi, mint Haitin. Oroszország az egyetlen feltörekvő állam az úgynevezett BRIC-csoportból, ahol csökken a népesség.
A Duma által elfogadott javaslat szerint a különböző orosz régiók tovább szigoríthatják a szabályozást. Uljanovszk városban például már most tilos hétvégén alkoholt árulni. Szentpéterváron felmerült, hogy az ünnepnapok előtt néhány órára korlátozzák le az árusítást. Az Észak-Kaukázus muzulmánok lakta régióiban pedig politikai okok miatt már amúgy is egyre nehezebb alkoholhoz jutni.
Legutóbb Mihail Gorbacsov szovjet pártfőtitkár próbálta korlátozni az alkoholárusítást az 1980-s évek végén, de a fogyasztást nem sikerült visszaszorítania, sőt, ez is hozzájárult hazai népszerűtlenségéhez.