A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt - írja az Üzletem.hu.
Ezzel a teljesítménnyel az elektromos kamionokban elterjedten használt akkumulátorokat körülbelül fél óra alatt lehet 20 százalékról 80 százalékra tölteni.
A Siemens közleményében emlékeztet rá, hogy a nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású gázok kibocsátásának több mint 25 százalékáért. A klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik.
A cél, hogy a teherautók és a buszok szén-dioxid kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, valamint, hogy 2035-re minden új városi busz zéró kibocsátású legyen. Az elektromos haszonjárművek terjedéséhez viszont az infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen Németországban.