Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázatot hirdet 14 év feletti középiskolásoknak az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat (ELKH) Nyelvtudományi Kutatóközpont (NYTK) Nyelvhasználati és Nyelvi Tanácsadási Kutatócsoportja.
A pályamunka elkészítésével a diákok megmutathatják, milyen újszerű nyelvi jelenségeket tapasztalnak maguk körül, hogyan gondolkodnak ezekről, mennyire tudatosan értelmezik azokat. A Nyelvtudományi Kutatóközpont által a PeLi Oktatásnyelvészeti Kutatócsoport közreműködésével szervezett pályázatban a nyelvi naplókat április 23-áig várják a nyelvinaplo@nytud.hu e-mail címen - közölte az ELKH hétfőn.
A legalább 10 bejegyzést tartalmazó nyelvi naplókban a diákoknak olyan nyelvi jelenségeket, nyelvi megfigyeléseket kell lejegyezniük, amelyekre valamiért felfigyeltek. Ezek lehetnek érdekes, vicces, furcsa, megdöbbentő, bántó vagy elgondolkodtató nyelvi helyzetek, kifejezések. Lehetnek olyanok is, amikor nagyon tetszett vagy éppen nem tetszett egy-egy nyelvi megoldás, valamint olyanok is, amelyek furcsának, szokatlannak tűntek.
A naplóban olyan nyelvi vonatkozású események leírását várják, amelyek vagy közvetlenül a pályázóval történtek meg, vagy amelyeket barátoktól, családtagoktól hallottak és érdekesnek találtak. Az esemény leírásán kívül bármilyen figyelemre méltónak tartott nyelvi jelenséggel kapcsolatos észrevételt megfogalmazhatnak. Pályázni lehet egyénileg, illetve 2-4 fős csoportokban is.
A teljes pályázati felhívás itt érhető el.