Infostart.hu
eur:
363.36
usd:
315.08
bux:
150310.91
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly
Nyitókép: Pixabay

Megvan a tuti recept a fogyásra

A túlsúlyos és kettes típusú cukorbeteg emberek fogyását támogatja a vegán táplálkozás a vércukorszint csökkentése mellett.

A három hónapon át követett vegán étrend hatására 4,1 kilogrammos súlyvesztés és a vércukorszint csökkenése várható egy metaanalízis szerint: a vérnyomásra, a koleszterin- és trigliceridszintre ugyanakkor nincsen hatással az állati eredetű táplálék kizárása.

Az elemzést 11 olyan kutatás adatait felhasználva készítették, amelyben a 796 25-ös BMI-nél magasabb testtömeg-indexszel rendelkező vagy kettes típusú cukorbetegségben szenvedő ember vett részt a The Guardian cikke szerint.

"A rendelkezésre álló bizonyítékok értékelése kellő bizonyossággal jelzi azt, hogy

a vegán étrend legalább 12 héten át történő követése klinikailag jelentős súlycsökkenést eredményezhet és javíthatja a vércukorszintet,

ezért alkalmazható a túlsúly és a kettes típusú cukorbetegség kezelésében. A vegán étrend azért vezet valószínűleg fogyáshoz, mivel alacsonyabb zsírtartalmú és magasabb élelmirost-tartalmú összetevői csökkentett kalóriabevitelt jelentek" - mondta el Anne-Ditte Termannsen, a koppenhágai Steno Diabetes Centre munkatársa, a kutatás vezetője.

A kutatást egy elhízással kapcsolatos konferencián mutatták be, ahol egy másik elemzés arra is rávilágított, hogy a koronavírus-járvány első évében

a nők hajlamosabbak voltak hízni, mint a férfiak,

illetve hogy a 45 év alatti korosztályt jobban érinti ez a probléma, mint az időseket. A megállapításokat közel egymillió brit adatait elemezve tették.

"A fiatalabb felnőttek és a nők körében populációs szinten tapasztalható, akár szerény mértékű súlygyarapodás következményei az elkövetkező évtizedekben több cukorbetegséget, szívbetegséget, rákos megbetegedést és más, az elhízással összefüggő súlyos egészségügyi problémát okozhat ezekben a népességcsoportokban, ha nem teszünk lépéseket a hatások visszafordítására" - mondta Thomas Yates professzor, a Leicesteri Egyetem munkatársa.

Egy harmadik tanulmány megállapította, hogy a kisgyermekek több zöldséget esznek, ha megjutalmazzák őket a kóstolásért, az ugyanakkor fontos, hogy ne étellel jutalmazzák a négy év alatti kicsiket, hanem matricával vagy más hasonló aprósággal.

Címlapról ajánljuk
Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Aszódi Attila: tartós megoldás lehet Paksnál az épített fenékküszöb

Az atomenergetikai szakértő, egyetemi tanár, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja az InfoRádióban csütörtök reggel azt is egyértelművé tette, Paks 2-nél már nyilván nem lesz ez elég. Rögzítette: lehet, hogy most akár 15-20 milliárd forinttal is magasabb az ország villanyszámlája a szükséges import miatt, de a későbbi problémák elkerüléséhez ezt most fel kell áldozni.

Románia megkezdte az atomerőműve teljes leállítását

Megkezdődött a cernavodai atomerőmű kettes blokkjának ellenőrzött leállítása csütörtökön a Duna vízszintjének folyamatos és jelentős csökkenése miatt - közölte az üzemeltető Nucleareletrica román állami vállalat.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
"A gazdagokat nem az zavarja, hogy be kell fizetniük évente 10-20 millió forint vagyonadót"

"A gazdagokat nem az zavarja, hogy be kell fizetniük évente 10-20 millió forint vagyonadót"

A választások után látványosan javult Magyarország külső megítélése: estek a kötvényhozamok, erősödött a befektetői érdeklődés, és több magyar részvénynél is gyors átárazódás indult. Varga-Szilágyi Péter, a WOOD & Co. magyar irodájának managing partnere szerint a politikai és intézményi fordulat indokolta a kockázati prémium csökkenését, de a piac sok bizalmat megelőlegezett a gazdaságpolitikának – most eljött a teljesítés ideje. A közép-európai piacokról, a vagyonos ügyfelek befektetési stratégiájáról és az AI hatásairól beszélgettünk, miközben arra is fény derült, mi zavarja igazán a vagyonadó kapcsán a dúsgazdag magyarokat. Ezeket a témákat alaposan kitárgyaljuk a WOOD & Co. és a Portfolio szeptemberi konferenciáján is – érdemes regisztrálni a szakmai rendezvényre!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×