Az előzetes várakozások szerint a 2023-as mérkőzés napja a kiskereskedelem számára 16,5 milliárd dollár (mintegy 6000 milliárd forint) többletbevételt hoz elsősorban az élelmiszer- és italeladások növekedése miatt. A sportfogadásban 16 milliárd dollárt (5800 milliárd forint) generálhat a mérkőzés, míg az amerikai reklámipar számára is az év egyik kiemelkedő eseménye. A 2023-as televíziós reklámidő 7 millió dollár (mintegy 2,5 milliárd forint) 30 másodpercért, ami rekord, és 500 ezer dollárral (182 millió forint) haladja meg a tavalyi árat.
Idén a Super Bowl kizárólagos közvetítési joga a Fox csatornáé, amely csak a mérkőzés alatt mintegy 600 millió dollár (218 milliárd forint) reklámbevétellel számol. Szerdán a Fox médiatársaság elnök-vezérigazgatója, Lachlan Murdoch arról beszélt, hogy minden másodpercet sikerült értékesíteniük. Tavaly az NBC tévétársaság közvítette a döntőt, amelynek 578 millió dollár (210 milliárd forint) bevétele származott a mérkőzésből. A hirdetők a Super Bowlra külön reklámokat gyártanak, sztárok részvételével, ami a hirdetési ipar másik oldalán további forgalmat generál.
A hirdetők összetétele egyben jól tükrözi az amerikai gazdaság pillanatnyi helyzetét. Az összegzések szerint idén a kriptovaluta-cégek és az autógyártók kevesebbet költenek a döntőre, jelezve, hogy ezek az iparágak nehézségekkel küzdenek, ugyanakkor a nagy élelmiszergyártók, a technológiai cégek és televíziós streamingcsatornák ellensúlyozzák a kiesést.
Az amerikai játékszövetség (American Gaming Association) kedden megjelent felmérése szerint idén rekordszámban készülnek fogadni az amerikaiak. A mérkőzéssel összefüggésben 50,4 millió ember, az amerikai felnőtt lakosság mintegy ötöde tervez feltenni valamilyen tétet, ami a szervezet közleménye szerint 60 százalékos növekedés, és összesen 16 milliárd dollár (5800 milliárd forint) bevételt termel a sportfogadás ágazatának. A várt rekordban az is szerepet játszik, hogy az internetes sportfogadás egyre népszerűbb az Egyesült Államok egészében, illetve egyre szélesebb körben elérhető - hangsúlyozza a játékszövetség közleménye. A tavalyi Super Bowl óta négy újabb államban - Ohióban, Marylandben, Kansasben és Massachusettsben - tették elérhetővé az online sportfogadást.
A mérkőzésnek otthont adó városnak, illetve államnak több száz millió dollár bevételt generál a mérkőzés, amelyet idén az Arizona állambeli Glendale State Farm Stadionban játszanak. Anthony Evans, az Arizonai Egyetem vezető gazdaságkutatója elmondta, hogy nyolc éve, amikor a Super Bowlt legutóbb Arizona államban rendezték, mintegy 719 millió dollárt (261 milliárd forint) hozott. Az összeg most is ilyen nagyságrendű lehet, a többi között tartalmazza a csapatok, az azokat kísérő személyzet, az újságírók és a nézők szálláshely- és vendéglátási kiadásait, valamint egyéb költéseit. Az állam költségvetésének az idegenforgalmi és egyéb, fogyasztást terhelő adók jelentenek pluszbevételt - sorolta a szakember az egyetem honlapján kedden megjelent interjúban. Hozzátette, hogy kutatásai alapján az állami kassza csaknem 30 millió dollárra (10,9 milliárd forint) számíthat.
A Super Bowl megrendezése kiadást is jelent, az előzetes számítások szerint például a mérkőzés félidejére tervezett, sztárokat felvonultató showműsor 13 millió dollárba (4,7 milliárd forint) kerül. A legnagyobb név az idei mérkőzés félidejében az énekesnő Rihanna.
A döntő a részt vevő csapatok játékosainak is komoly bevételi forrás. Tavaly a győztes, a Los Angeles Rams játékosai - a dicsőséget jelentő bajnoki gyűrű mellett - fejenként 150 ezer dollárt (54,5 millió forint) kaptak a Super Bowlon elért sikerért, míg a vesztes Cincinnati Bengals tagjai 75 ezer dollárral (27,25 millió forint) lettek gazdagabbak. Az idei, 57. Super Bowl-döntőn - amelyen a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles csap össze - az előzetes közlések alapján a győztes csapat tagjai 157 ezer dollárt (57 millió forint) vihetnek majd haza, míg a vesztesek "csak" 82 ezret (29,8 millió forint).