eur:
393.1
usd:
367.13
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője teszteli versenyautóját a Barcelona melletti montmelói versenypályán 2019. február 18-án. A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság szezonnyitó nagydíját március 17-én rendezik Melbourne-ben.
Nyitókép: MTI/EPA-EFE/Enric Fontcuberta

Új neve van a Ferrarinak

A Philip Morris megelégelte a számára lehetetlen helyzetet, a Forma-1 vezetése viszont úgy döntött, jelenlétük minden formában tiltott dohányreklám.

A dohánygyártó Philip Morris az F1-es dohányreklámok teljes tilalma idején is kitartott a Ferrari támogatása mellett, ám a tavalyi Japán Nagydíjon a PMI Mission Winnow néven futó új, füstmentes kezdeményezését felrakatta a vörös autóra, és az idei évre a hivatalos nevezési listán már Scuderia Ferrari Mission Winnow néven szerepeltek a maranellóiak.

A Vezess.hu cikke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj otthonában és az Európai Unió illetékes szerveinél is felmerült, hogy ez tiltott dohányreklám, így "lekaparták" a Mission Winnow feliratot a csapat nevéből, vagyis a toldás három hónapig élt csupán.

Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×