A Ferrari rendelkezik a 2019-es F1-esztendőre a legerősebb pilótapárossal - vélekedett Wéber Gábor szakkommentátor az InfoRádió Aréna című műsorában.
"Charles Leclerc-t Sebastian Vettel elképesztően motiválhatja majd,
akinek nem volt rossz éve a 2018-as sem, de ahhoz nem volt elég jó, hogy világbajnok legyen, túl sok volt a világbajnoki szinten nem várt hiba.
Leclerc közben rendkívül jól teljesített, megállja majd a helyét a Ferrarinál, és 100 százalékra sarkallja Vettelt minden hétvégén. Ez jót tehet a Ferrarinak"
- szögezte le a szakértő, aki szerint Räikkönennek hiába volt futamgyőzelme is 2018-ban, átlagteljesítménye messze elmaradt Vettelétől.
A Red Bullnál Max Verstappen mellé érkezik Pierre Gasly.
"Gasly már mutatta annak jeleit, hogy nehéz vele kijönni.
Mindegy, hogy a Hartleyval folytatott szájkaratéra vagy bárkivel való konfliktusára gondolunk. Láttunk tőle olyan helyzeteket, amiből kiderült, hogy amellett, hogy piszok jól vezet, nyakasnak tűnik. Ami nem baj, de most bekerül Max Verstappen mellé, akit viszont senkinek nem kell bemutatni" - mutatott rá Wéber Gábor, aki kíváncsian várja, "mikor gurul el valakinek a pöttyös", mikor lesz az első egymásnak feszülésük. Ebben több a komolyabb, házon belüli csetepaté lehetősége a szakértő szerint, mint a Leclerc-Vettel párosnál.
A Mercedesnél marad a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas kettős, ami Wéber Gábor szerint féloldalasnak tűnik.
"Bottas motivációs kérdései azért ott lesznek majd 2019 elején is. Lógó orral nehéz elkezdeni egy évet. Nyilván addigra kipiheni, kialussza magát, és nem is rossz pilóta, de egyelőre nem láttunk tőle olyat, ami az abszolút elitbe emelné"
- Wéber szerint. Jó és erős versenyző, megbízható, csatában végtelenségig fair, tud futamokat nyerni, de a szakértő nem látta benne azt a pár százalék pluszt, ami megvan a legnagyobbakban.
Az autókra rátérve Wéber Gábor úgy vélekedett,
a 2019-es vb egyik legagyobb kérdése az lesz, hogy a gyárak hogyan lesznek képesek a megnövelt, leegyszerűsített első szárnyakhoz igazítani.
A topcsapatok megoldásainak a méregfogát húzzák ki, hiszen ők használták ki legjobban a szabályok adta lehetőségeket azzal, hogy a turbulens áramlásokat minél távolabb tartsák az autótól és az autó alatt teljesen tiszta áramlás maradjon. "Az új szabályváltozással akár az ebben kevésbé hatékony csapatok is előrébb jöhetnek. Természetesen biztosan dolgoznak a nagyok gőzerővel, és elő is állnak majd olyan megoldásokkal, amikkel a szabályalkotók nem számoltak, bár ők a lehetséges kiskapukat igyekezték minimalizálni" - magyarázta a szakértő. Szerinte aki jól eltalálja a szárnykoncepciót, az az év első harmadában előnyben lesz.